نظرسنجی ماهانه کنفدراسیون صنایع بریتانیا در روز چهارشنبه نشان داد که تولیدکنندگان بریتانیایی انتظار دارند بیشترین کاهش تولید از ابتدای سال گذشته در سه ماه آینده را تجربه کنند.

به گزارش چابک آنلاین به نقل از ایسنا، تراز خروجی مورد انتظار کنفدراسیون صنعت بریتانیا (CBI) که تفاوت بین درصد تولیدکنندگانی را که انتظار افزایش تولید را در سه ماه آینده دارند و تولیدکنندگانی که انتظار کاهش دارند را اندازه‌گیری می‌کند، در ماه سپتامبر از منفی دو درصد به منفی ۱۷ درصد در ماه آگوست کاهش یافت که پایین‌ترین سطح از ژانویه ۲۰۲۱ بود.

آنا لیچ، معاون اقتصاددان ارشد CBI گفت: واضح است رکود که منشأ آن خدمات مصرف‌کننده است، به بخش تولید نیز سرایت کرده است. با این حال، ثبت سفارش‌ها قوی‌تر از حد انتظار و منفی دو درصد بود که بالاتر از منفی هفت درصد ماه آگوست و بالاتر از انتظارات اقتصاددانان در نظرسنجی رویترز برای کاهش بیشتر به منفی ۱۱ درصد بود. این نظرسنجی بین ۲۴ اگوست و ۱۴ سپتامبر انجام شد.

بانک مرکزی انگلیس ماه گذشته پیش‌بینی کرد که بریتانیا احتمالاً در سه ماهه پایانی سال جاری وارد رکود خواهد شد اما بسیاری از اقتصاددانان فکر می‌کنند که ممکن است پس از اقدامات دولت از این امر اجتناب شود.

ارقام CBI نشان می‌دهد که طی سه ماه گذشته رشد قابل‌توجهی در تولید خودرو و سایر وسایل نقلیه وجود داشته است اما این کاهش با نزول موارد دیگر، به ویژه برای تولید کنندگان موادغذایی و نوشیدنی، جبران شد.

انتظارات قیمت تولیدکنندگان از ۵۷ درصد به ۵۹ درصد افزایش یافت و بالاترین میزان از ماه می و بسیار بالاتر از میانگین بلندمدت ۶ درصد آن بود.

به طور گسترده انتظار می‌رود که بانک مرکزی انگلیس، نرخ بهره را امروز پنجشنبه از ۱.۷۵ درصد به حداقل ۲.۲۵ درصد افزایش دهد تا تورم قیمت مصرف‌کننده را مهار کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *