قیمت طلا امروز(چهارشنبه) با کاهش ارزش دلار آمریکا در بازه محدود افزایش یافت، در حالی که سرمایه‌گذاران روند افزایش نرخ فدرال رزرو را پس از گزارش قیمت مصرف‌کننده که نشان داد تورم همچنان بالاست، ارزیابی کردند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا تا ساعت ۶ و ۱۰ دقیقه صبح به وقت شرقی با یک درصد افزایش به ۱۹۰۴ دلار و ۷۰ سنت رسید و قیمت طلای آمریکا نیز با ۰.۰۵ درصد افزایش به ۱۹۰۵ دلار و ۷۰ سنت رسید.

شاخص دلار ۰.۱ درصد کاهش یافت و شمش را برای خریدارانی که سایر ارزها را دارند ارزان‌تر کرد و بازدهی خزانه‌داری ایالات‌متحده نیز افزایش یافت.

کریستوفر وونگ، استراتژیست OCBC FX گفت: آرامش نسبی در بانک‌های ایالات‌متحده و افزایش بازدهی خزانه‌داری ممکن است به طور موقت تقاضا برای پناهگاه‌های امن مانند طلا را کاهش دهد.

به نظر می‌رسد که فدرال‌رزرو در نشست هفته آینده و در ماه می، نرخ معیار خود را یک چهارم درصد افزایش می‌دهد زیرا گزارش‌ها نشان می‌دهد که تورم ایالات‌متحده در ماه فوریه بالا باقی مانده است.

بر اساس گزارش رویترز، شاخص قیمت مصرف‌کننده در ماه گذشته پس از افزایش ۰.۵ درصدی در ژانویه، ۰.۴ درصد افزایش یافت. میشل بومن، رئیس فدرال رزرو روز سه شنبه گفت که سیستم بانکی ایالات‌متحده، مقاوم و انعطاف‌پذیر باقی می‌ماند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد کاهش به ۲۱.۶۷ دلار رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۸۱ دلار و ۶۹ سنت رسید و پالادیوم ۰.۷ درصد کاهش یافت و به ۱۴۹۶ دلار و ۶۱ سنت رسید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *