سازمان بورس اعلام کرده برای دو صندوق سرمایه گذاری مختلط با تضمین اصل مبلغ سرمایه گذاری موافقت اصولی صادر کرده است.

در بازار سرمایه برای پوشش ریسک سرمایه‌گذاران از ابزارهای مالی پیچیده‌ای همانند اوراق مشتقه استفاده می‌شود. این ابزارها کارایی بالایی دارند، اما بسیاری از آن‌ها در ایران و در بازار سهام وجود ندارند، تعداد قلیلی از این ابزارها که در بورس تهران طی یک دهه گذشته عرضه شده‌اند با استقبال کمی از سوی سرمایه‌گذاران روبه‌رو شده‌اند.

با این حال کارشناسان و نهادهای مالی فعال در بازار سرمایه همواره از لزوم عرضه ابزارهای پوشش ریسک در بازار سهام صحبت می‌کنند. حتی برخی از نهادهای مالی سعی در ایجاد توافق‌نامه‌هایی میان خود داشتند تا از ریسک سرمایه گذاری در بازار سرمایه بکاهند.

سال گذشته طرحی با نام اتحاد بورس و بیمه میان یک شرکت بیمه و یک شرکت سبدگردان رونمایی شد که امکان تضمین یک، سه و پنج ساله اصل سرمایه و سود سهامداران را تضمین می‌کرد.

اما به تازگی سازمان بورس اوراق بهادار تهران اعلام کرده که در راستای ایجاد اطمینان خاطر برای سرمایه‌گذارانی که تمایل دارند به صورت غیرمستقیم از طریق صندوق‌های سرمایه گذاری وارد بازار سرمایه شوند، برای دو صندوق سرمایه گذاری مختلط با تضمین اصل مبلغ سرمایه گذاری در دو قالب تضمین اصل مبلغ سرمایه گذاری توسط رکن ضامن و تضمین اصل مبلغ سرمایه گذاری توسط دارندگان واحدهای سرمایه گذاری ممتاز، موافقت اصولی صادر کرده است.

در این صندوق‌ها، تضمین اصل مبلغ سرمایه گذاری توسط رکن ضامن، شخص ثالثی خارج از ساختار سرمایه گذاران صندوق، اصل مبلغ سرمایه گذاری را در قبال دریافت کارمزد ضمانت می‌کند.
منبع: خبر انلاین

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *