خرم‌آباد- دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه از صادرات ۱۲ میلیارد دلاری کالا و انرژی به عراق خبر داد و گفت: فشارهای آمریکا برای کاهش مبادلات اقتصادی بی‌اثر بوده است.

به گزارش خبرنگار مهر، حسن دانایی فر ظهر امروز چهارشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه لرستان دارای ظرفیت‌های بسیار خوبی در بخش کشاورزی و صنعت سنگ است و بیش از ۳۲ درصد ظرفیت صنعت سنگ را در اختیار دارد، اظهار داشت: لرستان ظرفیت گردشگری بسیار خوبی به خاطر اقلیم متنوع خود دارد، اینها همه ظرفیت‌هایی است که می‌تواند استان را از این روند توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه بهره مند کند.

وی یادآور شد: لرستان اتاق بازرگانی بسیار فعالی دارد که ظرفیتی است که می‌تواند در این توسعه سطح روابط اقتصادی کشور مورد استفاده قرار بگیرد.

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه با تاکید بر اینکه حدود ۹ میلیارد دلار در سال گذشته فقط کالا به عراق صادر شده است که ۹۹.۵ درصد آن بخش خصوصی بوده است، افزود: در بخش انرژی هم رابطه خوبی داریم و در مجموع صادرات ما در بخش کالا و انرژی به عراق بیش از ۱۲ میلیارد دلار است.

دانایی فر با اشاره به اینکه در بخش گردشگری بیش از ۶.۵ میلیون زائر از دو کشور در حال بازدید هستند که ۳.۵ میلیون در سال از عراق به ایران سفر کرده اند، گفت: حدود ۱۸ درصد این افراد برای درمان می آیند که یکی از ظرفیت‌هایی که در لرستان می‌تواند مورد توجه قرار گیرد مسئله گردشگری سلامت است.

وی با بیان اینکه استکبار جهانی تلاش می‌کند این روابط را کاهش دهد و قطع کند، اما خوشبختانه روابط بسیار خوب سیاسی، فرهنگی و اجتماعی بین دو کشور وجود دارد و فشارهای آمریکایی‌ها نتوانسته اثر خود را بگذارد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها یک روند ثابتی دارند از روز پیروزی انقلاب تاکنون، صداها و گوینده‌ها تغییر کرده است، اما اهداف به همان صورت ادامه دارد.

دبیر ستاد توسعه روابط اقتصادی ایران با عراق و سوریه خاطرنشان کرد: خوشبختانه مقاومت ملت ما و هوشیاری رهبر ما باعث شده آمریکایی‌ها به اهداف خود نرسند، در روزهای گذشته حتی بعد از یک دور لفاظی‌های تند و شدید، مشاهده کردیم که ادبیات و گویش کاملاً متفاوت و نرم شد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *