کرمان – ایرنا – رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، نگاه استفاده از ظرفیت های کشور را رویکرد آغاز تحولات در نظام جمهوری اسلامی ایران دانست و گفت: پیش بینی می شود تحول در بهبود شرایط اقتصادی کشور از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ آغاز شود.

به گزارش روابط عمومی دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم کرمان و راور، محمدرضا پورابراهیمی روز پنجشنبه در آیین تکریم و معارفه امام جمعه جدید شهرستان راور با اشاره به گام دوم انقلاب افزود: ما معتقدیم علی رغم تمام مشکلات با تشکیل دولت ولایی در کنار مجلس انقلابی آغاز تحول در بهبود شرایط اقتصادی کشور را از نیمه دوم سال ۱۴۰۰ به دلایل متعدد شاهد خواهیم بود.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: ایجاد نگاه و سرفصل جدیدی که رئیس جمهور منتخب، دیروز انجام داد در هیچ جای دنیا دیده نشده بود که بعد از انتخابات رقبا را دعوت کنند و با هم هم اندیشی کنند تا کشور را بهتر اداره شود.

وی گفت: ما در گام دوم انقلاب اسلامی وارد دهه پنجم انقلاب شدیم و قطعا بررسی آسیب ها و نقاط قوت و ضعف برای افزایش اقتدار نظام امری ضروری است.

پورابراهیمی بیان کرد: استفاده از تمام ظرفیت ها برای رسیدن به قله های برتری برای ایجاد جایگاهی که در شان نظام جمهوری اسلامی ایران در منطقه و جهان از ضروریات و مورد تاکید رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

وی با بیان اینکه دشمن سعی داشت بگوید نظام جمهوری اسلامی با ویژگی تفکر ولایی و مبتنی بر تفکر شیعی توانایی اداره کشور را ندارد افزود: لذا مشکلات اقتصادی را به رخ نظام کشیدند.

وی گفت: امروز اقدامات گسترده ای در دستور کار قرار دارد و ما برای اینکه بتوانیم همین مسیر را دنبال کنیم اولویت ما رفع مشکلات معیشتی است.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: امروز حدود سه هزار میلیارد تومان پروژه های اقتصادی در دستور کار شهرستان راور قرار گرفته است.

وی به بهره برداری برخی از طرح ها در شهرستان راور اشاره کرد: خط اول ۳۵ هزار تنی فولاد راورد به بهره برداری رسیده است و خط دوم ظرف چند روز آینده و خط سوم نیز در سال آینده به بهره برداری می رسد و همزمان با خط سوم حدود ۴۵۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری انجام می شود و ۱۵۹ میلیارد تومان سرمایه گذاری ارزی برای خط دوم فولاد در حوزه تصمیم گیری ما است.

وی افزود: پایان تابستان سال آینده به صورت مستقیم ۱۸۰ نفر و به صورت غیرمستقیم ۴۰۰ نفر در فاز دوم فولاد راور را شاهد خواهیم بود.

وی افزود: در فاز سوم نیز حجم سرمایه گذاری بالای ۵۰۰ میلیارد تومان مبنای ما است.

پورابراهیمی بیان کرد: در زمینه مشاغل خرد و خانگی هفته گذشته قراردادی با بانک رسالت منعقد شد لذا از هم اکنون افراد با رویکرد مشاغل خرد و خانگی با دریافت ۵۰ تا ۱۰۰ میلیون می تواند شغل ایجاد کند که آموزش بازاریابی و قرارداد منعقد شده است.

وی همچنین به اقدامات امام جمعه پیشین راور اشاره کرد و گفت: سالها تلاش و مبارزه حجت الاسلام تویسرکانی در عرصه فعالیت های انقلابی و دینی به عنوان یکی از خدمتگزاران صدیق نظام جمهوری اسلامی، نیازمند قدردانی است.

وی گفت: رویکرد ما در حوزه نمایندگی مجلس از ابتدا این بود بتوانیم مسیر حرکت را برای پیشبرد ماموریت های مجلس پیس ببریم و نگاه ما به جایگاه ولایت و رهبری است.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه خط قرمز ما مبانی است که امام به عنوان طراح انقلاب مطرح کردند و امروز خط قرمز ما مباحثی است که مقام معظم رهبری مطرح می فرمایند و در جایگاه استانی نیز نماینده ولی فقیه است.

وی گفت: اگر کسی می خواهد شاخصی را برای خود در نظر بگیرد که چه مقدار از جایگاه ولایت و رهبری فاصله دارد در عمل باید این ارزیابی انجام شود و در شعار و صحبت نمی توان این ارزیابی را انجام داد.

پورابراهیمی گفت: نگاه ما از اول بر همین اصل بوده که نگاه ما از نظر فردی انقلابی این است که امروز جایگاه ولایت و رهبری مهم ترین جایگاه نظام اسلامی است لذا این تکلیف شرعی برای ما است.

وی با اشاره به ویژگی بارز حجت الاسلام زمانی، امام جمعه جدید شهرستان راور افزود: نگاه علمی در کنار معرفت دینی و اخلاقی است که در مدت زمان کوتاهی که در چترود حضور داشتند آثار و پیامدهایی آن به دلیل این حضور در کنار پیگیری مطالبات مردم کاملا مشهود است.

وی افزود: هیچ جایگاهی برای امام جمعه، نماینده مجلس و فرماندار وجود ندارد مگر اینکه عملکردش موجب رضایت مردم باشد.

نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: خوشبختانه نگاهی که در استان کرمان در جایگاه نماینده ولی فقیه وجود دارد رویکرد استفاده از تمام ظرفیت ها است و این درخواست مقام معظم انقلاب اسلامی است.

وی بیان کرد: امروز با تلاش های انجام شده راور یکی از شهرستان های انقلابی و متدین استان کرمان است و ما به این مهم افتخار می کنیم.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *