اقتصادنیوز: فعالان اقتصادی معتقد بودند یکی از دلایل رشد دلار در تهران ناشی از جهش نرخ دلار در هرات و نرخ حواله درهم بوده است.گفته می شود بازار ارز هرات هم طوفانی شروع به کار کرده بود. نرخ حواله درهم نیز مسیر صعود را طی کرد.با رشد هرات و درهم فشار خریداران به بازار ارز تهران بیشتر شد و دلار به سمت کانال های بالاتر خیز برداشت.

به گزارش اقتصادنیوز  ، مرکز مبادله ارز و طلای ایران  قیمت دلار  را امروز ۹ اردیبهشت همانند دیروز ۴۱ هزار و ۹۶۶ تومان اعلام کرده که نسبت به چهارشنبه بدون تغییر بوده است.

قیمت یورو  در این مرکز اما به‌روزرسانی شده و با افزایش نسبت به دیروز، ۴۶ هزار و ۳۳۳ تومان نشان داده می‌شود.

قیمت  درهم امارات نیز همانند دلار بدون هیچ به‌روزرسانی نسبت به دیروز در سایت مرکز مبادله ۱۱ هزار و ۴۲۷ تومان اعلام شده است.

نرخ حواله دلار، حواله یورو و حواله درهم نیز در این مرکز به ترتیب ۳۸ هزار و ۱۵۰ تومان، ۴۲ هزار و ۱۲۱ تومان و ۱۰ هزار و ۳۸۸ تومان درج شده است.

افزایش قیمت دلار

در بازار غیر رسمی هم برخی از سایت ها و کانال ها مدعی افزایش محسوس نرخ دلار بودند.گفته می شود اسکناس آمریکایی امروز در مقایسه با عصر پنجشنبه گذشته کانال شکنی کرده است.

فعالان  اقتصادی معتقد بودند یکی از دلایل رشد دلار در تهران ناشی از جهش نرخ دلار در هرات و نرخ حواله درهم بوده است.گفته می شود بازار ارز هرات هم طوفانی شروع به کار کرده بود. نرخ حواله درهم نیز مسیر صعود را طی کرد.با رشد هرات و درهم فشار خریداران به بازار ارز تهران بیشتر شد و دلار به سمت کانال های بالاتر خیز برداشت.

سایه اخبار منفی بر سر قیمت دلار

از سوی دیگر ، اخبار سیاسی نه‌چندان مثبت نیز مورد توجه افزایشی‌ها قرار گرفت.آنها سعی کردند که با اهرم‌های خبری، معامله‌گران را تشویق کنند تا در موقعیت خرید قرار بگیرند.

عصر پنجشنبه گذشته خبر آمد؛ آمریکا مدعی شده سپاه یک نفتکش با پرچم جزایر مارشال را در دریای عمان توقیف کرده است.حال، رویترز در گزارشی اعلام کرده  آمریکا چند روز پیش یک محموله نفتی ایران را توقیف کرده است.توقیف محموله، جدیدترین تنش میان واشنگتن و تهران پس از سال‌ها تحریم‌های آمریکا بر سر برنامه هسته‌ای ایران است.

عده ای معامله گران می گفتند این خبرها  ممکن است بر سطح تنش ایران و آمریکا بیفزاید.از نگاه دسته ای از معامله گران یکی دیگر از دلایل رشد دلار اخبار منفی سیاسی بوده است.

ممنوعیت تخصیص ارز به خریداران ارز از بازار آزاد

یکی از خبر های مهم امروز ممنوعیت تخصیص ارز به خریداران ارز از بازار آزاد بود. طبق این خبر محمدرضا فرزین طی مکاتبه با معاون ارزی این بانک تاکید کرده: در راستای تقویت اقدامات لازم برای مدیریت بازار ارز در بازار غیررسمی و بر اساس اطلاعات کسب‌شده در خصوص نحوه تأمین ارز توسط برخی شرکت‌های واردکننده، از این تاریخ به بعد تخصیص ارز به تمام شرکت‌هایی که قبل از مرحله تخصیص، در بازار آزاد ارز خریداری کنند ممنوع است و بدون تأیید اینجانب هیچ گونه تخصیصی صورت نپذیرد.

صود همزمان قیمت طلا و سکه در تهران

قیمت طلا ۱۸ عیار امروز طبق سایت اتحادیه طلا و ارز تا سطح ۲ میلیون ۷۲۷ هزار و ۷۰۰ تومان بالا رفت. فلز گران بهای داخلی عصر امروز در زمان نگارش این گزارش در محدوده ۲ میلیون و ۷۱۰ هزار و ۸۰۰ تومان به فروش رسید که نسبت به دیروز نزدیک به ۶۰ هزار تومان گران شده بود.

در بازار سکه هم جو افزایشی وجود دارد. طبق اعلام سایت اتحادیه طلا و ارز، سکه امامی امروز وارد کانال ۳۴ میلیون تومان شد و بر روی ۳۴ میلیون و ۵۴هزار تومان قرار گرفت. اما عصرامرروز ۳۳ میلیون و ۹۵۱ هزار تومان بود.  روز پنجشنبه گذشته نرخ سکه امامی در سایت مذکور در حول و حوش ۳۲ میلیون و ۷۴۱ هزار تومان قرار داشت.

پیش از این، دسته ای از فعالان بازار سکه گفته بودند  هر گاه سکه وارد کانال ۳۳ میلیون تومان شود بازار مجدد هیجانی خواهد شد و زنگ بحران در بازار سکه به صدا در خواهد آمد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *