عضو هیات رئیسه مجلس گفت: اولویت‌بندی مشکلات و انجام سفرهای استانی از امتیازات دولت سیزدهم است که ما در ۹۰ روز گذشته شاهد آن بودیم.
کارنامه سه‌ماهه دولت| ورود جدی به مسائل اقتصادی برای کاهش تورم و گرانی

مجتبی یوسفی نماینده مردم اهواز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به گذشت ۹۰ روز از عمر دولت سیزدهم گفت: یکی از مهم‌ترین مسائلی که باید در هر دولت مدنظر قرار گیرد اولویت‌بندی مشکلات برای حل آنهاست. اگرچه نمی‌شود همه مشکلات را یکباره کرد، اما با اولویت‌بندی مشکلات برای حل آنها می‌توان یک رضایتمندی نسبی را در جامعه ایجاد کرد.

وی افزود: ما در ۹۰ روز گذشته و در آغاز به‌کار دولت آقای رئیسی شاهد اولویت‌بندی مشکلات برای حل آنها بودیم که برای گام اول برای حفظ سلامتی و جان مردم بحث واکسیناسیون به طور جد پیگیری شد و امروز ۱۲۰ میلیون دُز واکسن کرونا در کشور یا تزریق شده و یا در حال تزریق به افراد است که با تزریق این مقدار واکسن ما شاهد واکسیناسیون ۸۰ درصدی در جامعه هستیم.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: بعد از بحث واکسیناسیون ما شاهد ورود دولت به مسائل اقتصادی هستیم که لازم است تیم اقتصادی دولت به طور جد بحث کاهش تورم و جلوگیری از افزایش لجام گسیخته قیمت‌ها را در دستورکار خود قرار دهد.

یوسفی خاطرنشان کرد: یکسری مشکلات و مسائل کلان اقتصادی در کوتاه مدت قابل حل نیست، اما بحث کنترل قیمت‌ها و کاهش تورمی که ایجاد شده را می‌توان تا حدی کنترل کرد و موجبات رضایتمندی جامعه را فراهم آورد.

وی افزود: یکی دیگر از محاسن آقای رئیسی و دولت وی بحث سفرهای استانی است که انجام این سفرها هم موجب امیدواریم مردم می‌شود و هم باعث می‌شود تا دولتمردان از نزدیک با مشکلات مردم آشنا شوند.

عضو هیات رئیسه مجلس اظهار داشت: مسأله‌ای که در مورد سفرهای استانی قابل ذکر است این است که ان‌شاءالله در دور دوم سفرها، سفر رئیس جمهور باید مرحله آخر باشد؛ به این معنا که در ابتدا باید مشکلات احصا شده و اولویت‌بندی شود و در نهایت در سفری که رئیس جمهور انجام می‌دهد، بحث تخصیص اعتبار و سایر موارد انجام شود.

یوسفی خاطرنشان کرد: به نظر من دولت لازم است تا به جای اینکه در سفرهای استانی همانند دولت قبل برای ساخت پالایشگاه و فولاد مصوبه بگذارند که شروع ساخت‌شان نیازمند سرمایه عظیمی است و اشتغالزایی چندانی هم ندارد، در حوزه صنایع خرد مصوباتی را داشته باشند که هم سرمایه اولیه آن زیاد نیست و هم موجب اشتغال تعداد زیادی از افراد می‌شود.

وی افزود: به عنوان مثال می‌توان در حوزه کشاورزی، صنایع تبدیلی و امثال آن سرمایه‌گذاری‌هایی داشت و خرید تضمینی را در دستورکار خود قرار داد که در اینجا لازم است از وزارت جهاد کشاورزی برای خرید تضمینی خرما تقدیر و تشکر کنم.

انتهای پیام/

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *