شرکت نفت عربستان اعلام کرد، این کشور قیمت‌ رسمی فروش نفت خام سبک عرب برای فروش در آسیا را نزدیک به ۴ دلار در هر بشکه کاهش داده است که نخستین کاهش قیمت در ۴ ماه گذشته به شمار می‌رود.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از رویترز، آرامکو، شرکت نفت عربستان اعلام کرد، این کشور قیمت‌ رسمی فروش (OSP) نفت خام سبک عرب خود در آسیا را نزدیک به ۴ دلار در هر بشکه کاهش داده است که نخستین کاهش قیمت در ۴ ماه گذشته به شمار می‌رود.

بزرگ‌ترین صادرکننده نفت جهان، قیمت نفت بسیار سبک خود در ماه جاری میلادی یعنی سپتامبر را رقم بی سابقه ۱۰.۹۵ دلار در هر بشکه در برابر میانگین شاخص عمان/ دبی و قیمت نفت سبک خود را رقم ۹.۸۰ دلار در هر بشکه بالاتر از شاخص عمان/ دبی افزایش داده بود.

عربستان قیمت نفت سبک خود برای فروش در شمال غرب اروپا در ماه اکتبر را ۲.۷۰ دلار بالاتر از قیمت شاخص نفت برنت تعیین کرد.

این شرکت در عین حال، قیمت نفت فروشی به آمریکا را تغییر نداد و همان ۶.۱۵ دلار بالاتر از نفت شاخص ASCI مانده است.

قیمت رسمی نفت فروشی عربستان معمولا پنجم هر ماه منتشر می‌شود و روند قیمت‌گذاری نفت خام ایران، کویت و عراق را تعیین می‌کند و بر قیمت ۹ میلیون بشکه نفت که روزانه به سوی آسیا روانه می‌شود، تاثیر می‌گذارد.

شرکت نفت عربستان، آرامکو، قیمت نفت این کشور را بر اساس پیشنهادهای مشتریان و پس از محاسبه تغییر ارزش نفت خود و بر اساس سوددهی و قیمت محصولات نفتی در ماه گذشته تعیین می‌کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *