مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی بر گسترش روابط میان مجموعه‌های اقتصادی، تجاری و اقتصادی ایران و زیمبابوه با محوریت خنثی‌سازی تحریم‌های غرب و فراهم کردن مقدمات برگزاری نهمین نشست کمیسیون اقتصادی بین ۲ کشور تاکید کرد.

خبرگزاری میزان-بنابر اعلام وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «حامد فروزان» در نشست همکاری‌های اقتصادی ایران و زیمبابوه با اشاره به ریشه طولانی و عمیق همکاری سیاسی و اقتصادی ایران و زیمبابوه گفت: ایران همیشه حامی کشور‌های ضد استعماری در آفریقا است.

مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی با تاکید بر ظرفیت‌های شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی گفت: حضور مدیران شستا در این نشست، نشان عزم جدی ایران برای توسعه همکاری اقتصادی و تجاری با هدف خنثی سازی تحریم‌های ظالمانه نسبت به دو کشور ایران و زیمبابوه است.

فروزان خاطرنشان کرد: زیر مجموعه‌های اقتصادی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در زمینه‌های دخانیات، طلا، فنی و مهندسی و انرژی خورشیدی و صنایع دارویی و پتروشیمی و … آمادگی کامل برای گسترش و توسعه روابط دارند.

«علی رستمی» مدیرعامل شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی نیز در این نشست ضمن اشاره به ظرفیت‌های شستا به عنوان بزرگترین مجموعه اقتصادی کشور در حوزه‌های سرمایه‌گذاری و ایجاد پروژه‌های عظیم اقتصادی گفت: ۱۵ درصد تولید ناخالص ایران توسط هلدینگ‌های زیرمجموعه شستا تولید می‌شود.

وی پروژه‌های توسعه‌ای را از مهمترین موضوعات شستا دانست و افزود: تاپیکو، بزرگ‌ترین هلدینگ اقتصادی شستا است که در آن تمام محصولات پتروشیمی تولید و صادر می‌شود.

مدیرعامل شستا افزود: هلدینگ دارویی (تیپیکو) به عنوان دومین هلدینگ بزرگ شستا، ۴۰ درصد از تولیدات دارویی و ۷۰ درصد از مواد اولیه صنعت دارویی کشور را تولید می‌کند، همچنین هلدینگ سیمانی شستا (سیتا) با در اختیار داشتن ۳۰ درصد از سهم بازار سیمانی کشور و کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران، بزرگ‌ترین سیستم حمل بار را در خاورمیانه به خود اختصاص داده است و بیش از ۹۰ درصد صادرات ایران توسط این مجموعه انجام می‌شود.

تاکید بر توسعه همکاری زیمبابوه و ایران در روابط تجاری و اقتصادی

معاون وزیر خارجه و تجارت بین الملل زیمبابوه هم در این نشست با اشاره به اراده جدی برای افزایش همکاری‌های اقتصادی میان ایران و زیمباوه گفت: دیدار امروز مدیران هلدینگ‌های اقتصادی شستا و گفتگو با آن‌ها، نشان اعتماد جمهوری اسلامی ایران به کشور زیمباوه است، ما نیز تمایل داریم همکاری زیمباوه و ایران را در روابط تجاری و اقتصادی توسعه دهیم.

«دیوید موسابایانه» گفت: ما در چند سال اخیر توانستیم از فشار‌های تحریم‌های اقتصادی غرب عبور کنیم و امسال ۷.۸ رشد اقتصادی را که بالاترین سطح رشد اقتصادی در قاره آفریقا است تجربه کردیم.

معاون وزیر خارجه و تجارت بین الملل با اشاره به رابطه دیرینه دو کشور گفت: به زودی با کمک یکدیگر در مسیر خنثی سازی تحریم‌های آمریکا حرکت می‌کنیم.

وی اظهار امیدواری کرد که در حوزه‌های کشاورزی، دارویی، عمران و جاده سازی و آموزش تحصیلات تکمیلی روابط اقتصادی و تجاری دو کشور تقویت شود.

پس از اتمام جلسه تجار دو کشور به مدیریت مهدوی مشاور مدیرکل امور بین الملل وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی به تناسب فعالیت‌های خود به طور اختصاصی و چهره به چهره به مذاکره پرداختند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *