در دیدار لودریان با برهم صالح در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی بر راه‌های گسترش روابط اقتصادی و تجاری و حمایت فرانسه از عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و کمک‌های بشردوستانه تاکید شد.

گسترش روابط عراق و فرانسه در حوزه اقتصادی و تجاریبه گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما به نقل از پایگاه اینترنتی سومریه نیوز، رئیس جمهور عراق در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل وزیر خارجه فرانسه را به حضور پذیرفت و تاکید کرد عراق برای تقویت امنیت و تضمین ثبات و آسایش شهروندان به کمک کشور‌های دوست و هم پیمان چشم دوخته است.
دفتر اطلاع رسانی ریاست جمهوری عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: برهم صالح در حاشیه نشست‌های مجمع عمومی سازمان ملل در محل اقامتش در نیویورک ژان ایو لودریان وزیر خارجه فرانسه را به حضور پذیرفت. در این دیدار دو طرف روابط رو به گسترش عراق و فرانسه، راه‌های گسترش این روابط در زمینه‌های گوناگون از جمله اقتصادی و تجاری و حمایت فرانسه را از عراق در زمینه مبارزه با تروریسم و کمک‌های بشردوستانه بررسی کردند.
براساس این بیانیه، برهم صالح تاکید کرد عراق برای تقویت امنیت، تضمین ثبات و آسایش شهروندان، تلاش برای پایین آوردن شعله بحران‌های منطقه و تایید نقش حیاتی خود در این زمینه به کمک کشور‌های دوست و هم پیمان چشم دوخته است. عراق به جنگ علیه گروهک‌های تروریستی، تقویت امنیت و ثبات، گشایش اقتصادی و تجاری و همکاری نزدیک در زمینه حفظ محیط زیست و بررسی تاثیر حائز اهمیت آن بر تغییرات آب و هوایی در سطح ملی با هماهنگی کشور‌های منطقه و جهان ادامه می‌دهد.
ژان ایو لودریان نیز در این دیدار بر پایبندی فرانسه به حمایت از امنیت و ثبات عراق، تقویت تلاش‌های جدی عراق برای کاهش تنش‌ها در منطقه، لزوم احیای نقش محوری عراق و افزایش همکاری اقتصادی و تجاری میان دو کشور تاکید کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *