در گروه پالایشی تقاضا تحت تاثیر افزایش بهای نفت در نتیجه تشدید درگیری‌ها بین یمن و عربستان و همچنین اظهارات پوتین، افزایش یافته است.
به گزارش صدای بورس؛ در گروه پالایشی تقاضا تحت تاثیر افزایش بهای نفت در نتیجه تشدید درگیری‌ها بین یمن و عربستان و همچنین اظهارات پوتین، افزایش یافته است.
نکته مهم اینکه در فصل زمستان کرک اسپرد فرآورده‌ها بهتر از فصل پائیز بود. همچنین موجودی فصل پائیز، عاملی برای رشد مضاعف سود شرکت‌ها خواهد بود. بنابراین احتمالا جهش سود شرکت‌ها در کوارتر پایانی را خواهیم داشت.

در این گروه شتران در تلاش برای گذر از سد ۵۴۵ تومانی است. انتظار می‌رود شتران با تثبیت بالای مقاومت فوق به سمت تارگت ۶۸۰ تومانی حرکت کند.

در طرف دیگر شپنا با پشت‌سر گذاشتن سطوح مقاومتی خود راه همواری برای رسیدن به محدوده ۸۰۰ تومانی خواهد داشت، اما رشد بیشتر قیمت، مستلزم عبور سهم از مقاومت مذکور خواهد بود.

اما سری هم به شبندر در بندرعباس بزنیم که بیشترین حجم معاملات صنعت پالایشی را دارد. چنانچه تقاضای فعلی در شبندر ادامه‌دار باشد، این پالایشگاه پتانسیل یک رشد ۱۰ درصدی دیگر را خواهد داشت.

در آخر شاوان، با گذر از مقاومت ۱۵.۰۰۰ تومانی فاصله چندانی تا سقف تاریخی خود ندارد. لذا می‌توان امیدوار به دسترسی قیمت به سطوح ۱۸.۰۰۰ تومانی بود.

منبع: کارگزاری بورس بیمه ایران

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *