ایسنا/خوزستان معاون وزیر صمت و مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شهرک های صنعتی ایران گفت: امسال ۳۷۰ واحد تعطیل در حوزه صنعت به چرخه تولید بازگشته است.

علی رسولیان در مراسم انعقاد تفاهم نامه شرکت شهرک های صنعتی ایران و سازمان منطقه آزاد اروند که امروز ۲۷ مردادماه در آبادان برگزار شد، اظهار کرد: در شهرک های صنعتی شهرستان های آبادان و خرمشهر باید به سمت ایجاد صنایع جدید برویم.

به گزارش ایسنا، وی افزود: اراضی برای توسعه شهرک های صنعتی در این دو شهر وجود دارد که اگر بتوان این اراضی را به شرکت های شهرک ها واگذار کرد، زیرساخت ها توسط ما اجرایی خواهد شد.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران با بیان اینکه منابع دولت به شدت محدود است، گفت: برای ایجاد زیرساخت ها در شهرک های صنعتی هرچه استان منابع در اختیار شهرک ها قرار دهد ما نیز در سطح ملی سه تا چهار برابر آن را برای احداث زیرساخت ها و توسعه شهرک ها اختصاص خواهیم داد.

رسولیان ادامه داد: دستگاه های خدماتی باید به ارائه زیرساخت ها تا درب شهرک ها اقدام کنند زیرا اینکه زیرساخت توسط شهرک ها آماده شود اما آب و برقی در شهرک صنعتی وجود نداشته باشد هیچ فایده ای برای سرمایه گذار ندارد و قطعا رغبت نخواهد کرد تا در شهرک سرمایه گذاری کند.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران گفت: برای توسعه اراضی شهرک های صنعتی و افزودن اراضی جدید پای کار هستیم و زیرساخت ها را در شهرک های صنعتی و اراضی جدید آماده خواهیم کرد.

رسولیان عنوان کرد: امسال ۶ هزار هکتار زمین به اراضی شرکت شهرک های صنعتی کشور اضافه خواهد شد.

وی با بیان اینکه باید منابع خوبی برای شهرک سازی در خوزستان در نظر گرفته شود، گفت: اگر این اتفاق رخ دهد قطعا می توانیم شهرک های صنعتی خوزستان را توسعه دهیم.

مدیرعامل سازمان صنایع کوچک و شرکت شهرک های صنعتی ایران با اشاره به بحث واحدهای راکد گفت: عارضه یابی این واحدهای راکد در سطح کشور انجام شده و ۳۷۰ واحد تعطیل امسال در حوزه صنعت به چرخه تولید بازگشته است.

وی افزود: باید کمیته ویژه ای برای حل مشکلات واحدهای راکد آبادان تشکیل شود زیرا تعداد این واحدها زیاد است و باید برای حل مشکلات این واحدها تلاش کرد.

رسولیان ادامه داد: عمده مشکلات این واحدها بازار است اما باید بررسی کرد که چرا علی رغم وجود ظرفیت بازارهای کشورهای همسایه این واحدها در بازار دچار مشکل هستند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *