گروه استان‌ها- معاون اقتصادی استاندار قزوین گفت: پروژه ساخت پایانه صادراتی محصولات کشاورزی استان قزوین ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و موافقت اولیه تاسیس این پایانه توسط سازمان توسعه تجارت ایران یک‌ سال تمدید شده است.

 

 

عیسی قبادی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در قزوین، درباره وضعیت احداث و ساخت پایانه صادرات محصولات کشاورزی  استان قزوین اظهار داشت: پروژه ساخت پایانه صادراتی شمس‌آذر استان قزوین ۳۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و این پروژه در زمینی به مساحت ۱۶ هکتار در مسیر جاده قدیم قزوین به آبیک در حال اجرا است.

وی اضافه کرد: تاکنون اقداماتی از جمله زیرسازی و احداث ریل راه‌آهن به طول ۳ کیلومتر در داخل این مجموعه، ساخت سیلوهای ذخیره غلات به ظرفیت ۳۰ هزار تن و محوطه‌سازی آن صورت گرفته و ضمن اخذ مجوز عملیات احداث سردخانه و واحدهای دسته‌بندی (سورتینگ) و بسته‌بندی میوه و سبزیجات توسط مجری احداث پایانه آغاز شده است.

قبادی با بیان اینکه موافقت اولیه تاسیس این پایانه در اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۸ توسط توسط سازمان توسعه تجارت ایران صادر شده است، ادامه داد: همچنین در تاریخ ۵ آبان‌ماه سال جاری این موافقت اولیه توسط سازمان توسعه تجارت یک‌سال تمدید شده که البته دلیل محدود بودن مدت این موافقت‌نامه‌ها تسریع در اجرای پروژه توسط مجری طرح است.

معاون استاندار قزوین با یادآوری اینکه ساخت این پایانه صادراتی به‌طور کامل توسط بخش خصوصی و با سرمایه‌گذاری این بخش انجام خواهد شد، گفت: با توجه به درخواست واصله از جانب یک شرکت تولیدی استان مبنی بر احداث این پایانه صادراتی و با توجه به نبود پایانه صادراتی مشابه در استان در جلسه کارگروه توسعه صادرات استان به تاریخ ۲۳ اردیبهشت ۱۳۹۷ با کلیات طرح ساخت این پایانه موافقت شد.

قبادی افزود: همچنین در جلسه مورخ ۹ خرداد همان سال در کارگروه امور زیربنایی استان قزوین موضوع احداث پایانه صادراتی کشاورزی استان طرح و با آن موافقت شده است. ضمن اینکه این موضوع دوباره در کارگروه توسعه صادرات غیرنفتی استان در مورخ ۱۳ دی‌ماه ۹۷ مطرح شد و مقرر شد مراتب برای گرفتن مجوزهای لازم از سوی سازمان صنعت، معدن و تجارت استان قزوین پیگیری شود.

وی ادامه داد: ساخت این پایانه جلوی صادرات محصولات کشاورزی استان قزوین از مبادی صادراتی استان‌های دیگر را می‌گیرد و ضمن آسان شدن فرآیند صادرات محصولات کشاورزی برای کشاورزان هم‌استانی سبب می‌شود که درآمدهای گمرکی ناشی از صادرات محصولات کشاورزی قزوین عاید همین استان شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *