ناظر گمرکات استان هرمزگان با بیان اینکه صاحب کالا در ۲۰ اظهارنامه اقدام به اظهار بیش از ۴۰۰ کانتینر لوازم خانگی کامل و ممنوع الوورد کرده بود، گفت: خروج این حجم کالا در این برهه زمانی حساس شائبه‌های زیادی در جامعه ایجاد خواهد کرد.

 

 

ابوالفضل اکبرپور  در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم، در ارتباط با ۲۰ فقره اظهارنامه لوازم خانگی مارک بوش (شامل حدوداً ۴۰۰ کانتینر ۴۰فوت) که از محل مجوز محرمانه دفتر مقررات واردات و صادرات وزارت صمت اقدام به اظهار کالا شد، گفت: بلافاصله پس از اظهار در گمرک به‌جهت رعایت کامل مقررات و رفع هرگونه ابهام قانونی اقدامات مختلفی رأساً  توسط گمرک شهید رجایی انجام شد.

 

به‌گفته اکبرپور،‌در اولین گام کامنت هشدار از سوی گمرک روی تمام اظهارنامه به‌جهت احتیاط و رعایت کامل مقررات درج شده است.

ناظر گمرکات استان هرمزگان ادامه داد، از سوی دیگر مکاتبه لازم با مرکز واردات در خصوص ابهامات مقرراتی با توجه به حجم قابل‌توجه لوازم خانگی در ابتدای آبان ماه به‌عمل آمد.

وی گفت: همچنین  همه اظهارنامه‌های مربوطه در مسیر قرمز قرار گرفته‌اند و فرایند ارزیابی و کارشناسی آنها صورت گرفته است و در نهایت از خروج کالا ممانعت به‌عمل آمد.

اکبرپور با ابراز اینکه کالای موضوع ۴۰۰ کانتینر لوازم خانگی بوش جزو کالای ممنوعه می‌باشد، گفت: با توجه به اینکه خوشبختانه بسیاری از تولیدکنندگان داخلی مشغول تولید این دست کالاها هستند، خروج این حجم کالا در برهه حساس فعلی شائبه‌های زیادی ایجاد می‌کرد و باعث دلسردی تولیدکنندگان می‌شد.

به‌گفته مدیرکل گمرک شهید رجایی، اقدامات نظارتی این گمرک مانع از ترخیص کالای گروه چهار مورد بحث شد که با دستور مقام محترم قضایی  و ورود اطلاعات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی، کلیه کالاهای این شرکت در توقیف گمرک است و اجازه خروج ندارد. در نهایت روز گذشته نیز رأی دیوان عدالت اداری در خصوص وارد بودن تجدیدنظرخواهی گمرک ابلاغ شد و از ترخیص کالا جلوگیری به‌عمل آمد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *