رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان گفت: ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی دو جانبه ایران و پاکستان از طریق ایجاد اتاق تهاتر و افزایش سطح مبادلات اقتصادی به صورت پایاپای، راه عبور از تحریم‌ها است.
خبرگزاری میزان بنا به اعلام خانه ملت، رئیس و اعضای هیئت گروه دوستی پارلمانی ایران و پاکستان در روز پایانی سفر خود در کراچی با سیدمرادعلی شاه سروزیر ایالت سند دیدار و گفت‌گو کرد.

احمد امیرآبادی فراهانی در دیدار با سروزیر ایالت سند، همراهی و همبستگی ایران و پاکستان در کراچی را نقطه تلاقی همکاری‌های دو کشور دانست و گفت: در طول تاریخ همسایگی، قرابت ایرانیان با مردم پاکستان همواره از طریق مرز‌ها و بنادر وجود داشته و بندر کراچی نقش به سزایی در توسعه و گسترش مراودات اقتصادی فی‌مابین برعهده داشته است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان با اشاره به سفر پیشین گروه دوستی پارلمانی کشورمان به کراچی یادآور شد: ارتباط فعال و خوبی بین ایالت سند پاکستان و جمهوری اسلامی ایران برقرار است و رفت و آمد‌های سیاحتی ـ زیارتی میان این بندر و شهر‌های ایران، نشان از دیرینگی روابط دینی ـ فرهنگی است.

رئیس گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان خواهان همکاری مراکز دانشگاهی، حوزه‌های کشاورزی و همچنین تجاری ـ اقتصادی با جمهوری اسلامی ایران شد و تأکید کرد: تعامل با دانشگاه‌های بین المللی ایرانی از جمله دانشگاه جامعه المصطفی می‌تواند در ارتقاء مسیر علمی ـ تحقیقاتی و آموزشی دو کشور تأثیر گذار باشد.

وی با اشاره به تحریم‌های آمریکا و حمایت پاکستان در موضوعات بین المللی از جمهوری اسلامی ایران، اجرای طرح خط لوله گازی میان دو کشور را برای توسعه پاکستان به ویژه ایالت سند بااهمیت خواند و تصریح کرد: تحریم‌های ظالمانه آمریکا مانعی بر سر راه مستقیم تعاملات میان ایران و پاکستان بوجود آورده است و ارتقاء سطح همکاری‌های اقتصادی دو جانبه از طریق ایجاد اتاق تهاتر و افزایش سطح مبادلات اقتصادی به صورت پایاپای، راه عبور از تحریم‌ها می‌باشد.

در ادامه این دیدار، سید مراد علی شاه سروزیر ایالت سِند پاکستان نیز ضمن تقدیر از حضور رئیس و هیأت گروه دوستی پارلمانی کشورمان در کراچی گفت: تحکیم روابط دوستانه و برادرانه میان پاکستان و جمهوری اسلامی ایران از کانال تبادل هیات‌های پارلمانی و دولتی در مسیر مطلوبی قرار داد و امید است که این تعاملات منجر به توسعه مراودات اقتصادی میان دو کشور گردد.

سروزیر ایالت سند تأکید کرد: مقامات ایالت سند برای گسترش بیش از پیش روابط با جمهوری اسلامی ایران تلاش نموده واز طریق رایزنی‌های فرهنگی، سیاسی و تجاری از ارتقاء سطح همکاری‌ها و مناسبات دو کشور استقبال می‌کنند.

گفتنی است، در این نشست آقایان محسن پیرهادی، اسماعیل حسین زهی، ملک فاضلی و خانم الهام آزاد نمایندگان مردم تهران، خاش، سراوان و نایین در مجلس شورای اسلامی و از اعضا گروه دوستی پارلمانی جمهوری اسلامی ایران و پاکستان حاضر بودند و ارتقاء سطح مناسبات و گسترش همکاری‌های اقتصادی فی‌مابین در ایالت سند پاکستان را خواستار شدند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *