سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه جزئیات اولین نشست این کمیسیون با مسئولان دولتی درخصوص لایحه بودجه ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم،‌ رحیم زارع سخنگوی تلفیق بودجه ۱۴۰۰ در اولین نشست خبری این کمیسیون گفت: اولین جلسه رسمی کمیسیون تلفیق بودجه امروز (شنبه ۶ دی ماه) با حضور فرهاد دژپسند وزیر امور اقتصادی و دارایی، محمدباقر نوبخت رئیس سازمان برنامه و بودجه، امیدعلی پارسا رئیس سازمان امور مالیاتی و معاونانشان برگزار شد.

 

رئیس سازمان برنامه و بودجه در ابتدای این نشست گزارشی از کلیات لایحه بودجه ۱۴۰۰ از لحاظ کیفی و کمی ارائه و به سوالات نمایندگان پاسخ داد. همچنین دژپسند و پارسا نیز گزارشی از بودجه سال آینده به نمایندگان ارائه کردند.

نوبخت در ارائه گزارش ۸ ماهه از عملکرد بودجه سال ۹۹ ضمن اشاره به سهم مصوب ۳۸۴ هزار میلیارد تومانی بودجه اعلام کرد که تنها ۳۵۳ هزار میلیارد تومان آن بودجه عملکردی داشته است و ۳۱ هزار میلیارد تومان در بحث بودجه عملکرد، صرفه جویی اجباری صورت گرفته است.

زارع تصریح کرد: در بخش مصارف؛ ۲۰۴ هزار میلیارد تومان در سال ۹۸ دیده شده بود که این مبلغ در سال ۹۹،  ۳۵۳ هزار میلیارد تومان در نظر گرفته شد، یعنی سهم مصارف  در سال جاری نسبت به سال ۹۸، حدود ۳۹ درصد افزایش داشته است.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با اشاره به سهم اعتبارات در سال ۹۹  گفت: ۶۵ درصد از موارد تخصیص یافته تاکنون افزایش یافته و اعتبارات هزینه ای در سال جاری نسبت به سال ۹۸ در حدود ۳۵ درصد بیشتر شده است.

در بخش اعتبارات حقوق و مزایا، پرداخت ها در سال جاری حدود ۵۳ درصد نسبت به سال ۹۸ افزایش داشته، و عدم تحقق منابع در سال ۹۹ حدود ۱۹ هزار میلیارد تومان بوده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *