سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: دولت بارها هرگونه افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرده است و برنامه‌ای برای اصلاح قیمت بنزین ندارد.

سازمان برنامه و بودجه اعلام کرد: به استناد ماده ۳۹ قانون برنامه ششم توسعه، قانون هدفمند کردن یارانه‌ها، تبصره (۱۴) قانون بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور و قوانین بودجه سنواتی، منابع حاصل از فروش داخلی فرآورده‌های نفتی از جمله بنزین جزو منابع سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها بوده و ارتباطی با بودجه عمومی دولت ندارد.

در این مورد تمامی منابع حاصل از فروش داخلی فرآورده‌های نفتی به‌حساب سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها نزد خزانه واریز و بر اساس ردیف‌های مصوب مصارف جدول تبصره (۱۴) قوانین بودجه سنواتی توسط سازمان برنامه و بودجه کشور برای پرداخت یارانه نقدی و سایر ردیف‌های قانونی تبصره مذکور تخصیص داده می‌شود.

با توجه به موارد یاد شده دولت در صورت وجود کسری بودجه، برای تأمین آن در بودجه عمومی خود قانوناً اختیاری برای اختصاص منابع ناشی از فروش فرآورده‌های نفتی به درآمدهای عمومی دولت را ندارد. از طرف دیگر دولت بارها هرگونه افزایش قیمت بنزین را تکذیب کرده است و برنامه نیز برای اصلاح قیمت بنزین ندارد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *