رئیس جمهور درحالی از عدم اتصال سامانه انبارها به سامانه جامع تجارت انتقاد کرد که چندی قبل گمرک مکلف به پایین آوردن سامانه انبارها در سامانه جامع گمرکی شده بود.

 

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم‌، رئیس جمهور عطف به مصوبات هجدهمین جلسه شورای اجرایی فناوری اطلاعات در دستوری به وزیر ارتباطات که از طریق رئیس دفتر وی ابلاغ شد تاکید کرد، همه مصوبات ابلاغ و پیگیری شود، مهمترین مسئله سامانه انبارهاست که باید فورا به سامانه جامع تجارت متصل شود. همچنین  سلامت الکترونیک باید تکمیل شود.

چندی قبل  یک مدیر میانی در وزارت صمت، با اشاره به دلایل احتکار اقلام بهداشتی گفته بود، بروز این احتکارها ناشی از عدم همکاری وزارت بهداشت و گمرک با سامانه جامع انبارهاست. حالا مشخص نیست بر چه اساسی هنوز سامانه انبارهای وزارت صمت با سامانه جامع تجارت متصل نشده است. البته ممکن است سوء تعبیری در این دستور وجود داشته باشد که مسئولان باید  در این خصوص شفاف سازی کنند.

 

گفتنی است چند ماه قبل معاون برنامه ریزی و امور بین الملل گمرک ایران در  بخشنامه‌ای از منوط شدن صدور پروانه گمرکی و ترخیص کالا به استعلام اطلاعات انبار مقصد کالا از وزارت صمت خبر داده بود.

بعیدی در این بخشنامه تاکید کرده، وفق درخواست وزارت صمت مبنی بر قفل نمودن صدور پروانه و پته گمرکی به استعلام اطلاعات انبار از آن وزارت خانه و پذیرش مسئولیت هرگونه تاخیر در تشریفات گمرکی(ترخیص) از سوی وزارت صمت، صدور  پروانه گمرکی واردات از ۲۰ اسفند ماه منوط به استعلام از سامانه جامع انبارهای وزارت صمت است. در صورت عدم ثبت انبار مقصد در آن سامانه از صدور پروانه و خروج کالا جلوگیری به عمل خواهد آمد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *