سفیر جمهوری اسلامی ایران و وزیر اقتصاد و توسعه پایدار کرواسی در دیداری با اشاره به روابط خوب دو کشور روند همکاری‌های اقتصادی تهران و زاگرب را مورد بررسی قرار دادند.

به گزارش تابناک به نقل از ایرنا، «پرویز اسماعیلی» و «تومیسلاو چوریچ» روز دوشنبه در این ملاقات آخرین وضعیت اجرای توافق‌ها و روند همکاری‌های اقتصادی بین جمهوری اسلامی ایران و جمهوری کرواسی را مورد گفتگو و بررسی قرار دادند.

طرفین در این دیدار تاکید کردند که حمایت از توسعه روابط تجاری و به ویژه ارتباط بخش خصوصی، راهی پایدار برای تضمین منافع ملی ایران و کرواسی است.

کرواسی با جمعیتی بالغ بر ۴ میلیون و ۴۵۳ هزار نفر (آمار سال ۲۰۱۱) و مساحت ۵۶ هزار و ۵۴۲ کیلومتر مربع در جنوب مرکزی اروپا واقع شده و از شمال با اسلوونی و مجارستان، از شمال غربی با صربستان، از شرق با بوسنی و هرزگوین، از جنوب شرقی با مونته نگرو و از جنوب با دریای آدریاتیک همسایه است.

این کشور با جدا شدن از یوگسلاوی سابق در ۲۵ ژوئن ۱۹۹۱ میلادی (۱۳۷۰) به استقلال دست یافت. از مجموع کشور‌های عضو فدراسیون یوگسلاوی، پس از جمهوری اسلوونی، کرواسی دومین کشوری است که عضو اتحادیه اروپا شده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *