یک روزنامه آلمانی گزارش کرد که این کشور نتوانسته برای جایگزین کردن واردات گاز روسیه، ال‌ان‌جی کافی از قطر وارد کند.

به گزارش خبرنگار اقتصاد بین‌الملل خبرگزاری فارس به نقل از راشاتودی، روزنامه آلمانی گزارش داد که این کشور نتوانسته آنگونه که قرار بود از قطر ال‌ان‌جی وارد کند.

براساس گزارش این روزنامه هیچ‌یک از شرکت‌های بزرگ آلمانی از جمله یونیپر، ای‌.آن و واتنفال نتوانسته‌اند با قطر برای واردات ال‌ان‌جی قرارداد ببندند.

برخی از این شرکت‌ها فقط توانسته‌اند با آمریکا برای واردات بیشتر ال‌ان‌جی توافق کنند.

روزنامه آلمانی می‌گوید، در عین حال اما شرکت انی ایتالیا توانسته در یکی از پروژه‌های گازی قطر به ارزش ۲۸ میلیارد دلار، سهام خریداری کرده و بعد از توتال انرژیز فرانسه بزرگترین سهامدار در این پروژه واقع در میدان گازی شمال یا همان پارس جنوبی در قلمرو قطر شود.

رابرت هابک وزیر اقتصاد آلمان در ماه مارس با هدف زمینه‌چینی برای واردات حجم قابل توجهی گاز از قطر برای جایگزین کردن واردات گاز از روسیه به دوحه سفر کرد و پس از این سفر قول داد که به زودی آلمان واردات گاز از قطر را آغاز کند. اما چند هفته بعد خبر رسید که دو طرف نتوانسته‌اند درباره زمان‌بندی قرارداد صادرات گاز قطر به آلمان توافق کنند.

قطر گفته بود حداقل بازه زمانی برای بستن صادرات گاز ۲۰ ساله خواهد بود که طرف‌های آلمانی زیر بار این قضیه نرفته‌اند. از سوی دیگر طرف قطری شرط کرده بود که آلمان گاز وارداتی از قطر را به دیگر کشورها صادر نکند که پرونده این اختلاف هم همچنان بین دو طرف باز است.

رسانه‌ها می‌گویند، قرارداد امضا شده بین آلمان و قطر جنبه نمادین داشته چرا که نه حجم صادرات گاز و نه زمان‌بندی برای آن مشخص نشده است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *