امامی با الصاق عناوینی مانند تهیه‌کننده بهترین سریال و فیلم ایران و کارآفرین نمونه تلاش می‌کند تا فضا را برای خودش دلسوزانه کند و از اصل ماجرا طفره برود.

 

به گزارش خبرنگار فرهنگی خبرگزاری تسنیم، متهم محم امامی امروز در دادگاه مطالبی را در ارتباط با فضای سینما و نمایش خانگی بیان کرده است که قابل توجه است.

او در ابتدای دفاعیاتش گفته که از هنرمندانی که برای من نامه آزادی‌ام را نوشتند تشکر می‌کنم. این تشکر و اظهار لطف امامی حائز اهمیت است.

نامه‌ای که برکاتش تمام نمی‌شود

ماجرای نامه هنرمندانی و امضای برخی از بازیگران برای آزادی این متهم در ابتدای سال جاری جنجالی شد. حمایت هنرمندانی که از یک متهم و اختلاس‌گر اقتصادی که یکی از بزرگ‌ترین پرونده‌های اختلاس در کشور را دارد، منجر به تعجب عموم مردم ایران شد که چرا از یک متهم دفاع می‌کنند.

این اقدام غیرهنرمندانه هنرمندان باعث شد که از فردای انتشار نامه برخی به سویی بروند و خود را مخفی کنند، برخی اظهار بی‌اطلاعی کردند و برخی حتی اظهار پشیمانی. فردی که امضای هنرمندان را جمع کرده بود نیز در این گردوغبار به پا شده، یکی به نعل یکی به میخ امضاها را توجیه می‌کرد.

در ادامه روند ارتباط میان برخی از هنرمندان با امامی، به علت روشن شدن ابعاد این اختلاس بزرگ، حضور هنرمندان در حمایت از امامی کمرنگ‌تر شد تا جایی که برخی از تهیه‌کنندگان و کارگردانان سینما نیز علیه اختلاس و ماجرای پول‌های کثیف در سینما به مصاحبه و گفت‌وگو پرداختند.

با این حساب ارسال پیام تشکر امامی از دادگاه برای هنرمندان یک معنا بیشتر، باز نمی‌تواند داشته باشد و آن هم درخواست کمک و تقاضای شانتاژ رسانه‌ای برای ایجاد فضایی که به تسهیل مجازات او منجر شود است. البته این حرکت امامی به نظر نمی‌رسد که نتیجه چندانی داشته باشد و بیشتر به مثابه تیری در تاریکی است.

البته شاید هم از فردا تیم رسانه‌ای امامی شروع به جمع کردن امضا از دیگر هنرمندان جا مانده از این کاروان کنند.

آقای آی ام دی بی و زرنگ بازی شگفت

بخش دیگر حرف‌های امامی نیز جالب است. او می‌گوید که سریالی که من ساختم در سایت IMDB بهترین نمره سریال تلویزیونی ایران را گرفته است. نکته اول اینکه باید گفت آنچه که در این سایت به نمره دادن معروف است نمرات کاربران سایت‌ است که با ثبت نام در این سایت می‌توانند نمره دهند نه به معنای نظرات منتقدین برجسته سینمایی جهان. البته سریال مذکور از نظر فنی و هنری اگر قدرتی داشته است به علّت برخورداری از تیم هنری و باتجربه بوده است و تلاش امامی برای اینکه نتیجه هنری کار را به خودش بچسباند امری مذبوحانه است. آیا سریال شهرزاد اگر با سرمایه دیگری ساخته می‌شد نمی‌توانست همین نتیجه را در جذابیت و سرگرمی به بار آورد؟

در ضمن از کجا معلوم که عده‌ای توسط تیم رسانه‌ای امامی برای ورود به سایت مذکور و انتخاب بالاترین ستاره به سایت اجیر نشده باشند؟

از بالارفتن نردبان هنر و فرهنگ تا ماله‌کشی بر فساد بزرگ اقتصادی

روندی که امامی با جا گرفتن میان هنرمندان شروع کرد امروز علت خود را نشان داد: اینکه وی با کسب اعتبار میان هنرمندان و فرهنگ کشور بخواهد از نردبان آنان بالا برود تا بر این فساد بزرگ اقتصادی ماله‌کشی کند و با الصاق عناوینی مانند کارآفرین و تهیه‌کننده بهترین سریال ایران! که دقیقاً در نامه ابتدای سال نیز او را با چنین القابی خوانده بودند، قسر فرار کند.

حالا باید از تهیه‌کنندگان و خانمی که امضایش پای کارت تهیه‌کنندگی امامی است سؤال کرد که به چه علتی به این فرد مجوز تهیه‌کنندگی دادند که بتواند با این نقاب در میان هنرمندان کشور خود را جا کند تا امروز با ادای دلسوزی درآوردن برای سینمای نیمه جان ایران، در این فساد بزرگ اقتصادی فرافکنی کند و فضا را به سمت دیگری هدایت کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *