گروه استان‌ها- نایب رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اهمیت بازچرخانی پسماند در مشهد مقدس گفت: مشکل آب شرب روستاهای اطراف شهر برطرف می‌شود.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از مشهدمقدس، امیرحسین قاضی زاده هاشمی ظهر امروز در مراسم بهره برداری از فاز دوم کارخانه بازیافت کاغذ، اظهار داشت: در حال حاضر زباله بخشی از ثروت خانوارها که به دلیل بلااستفاده بودند کنار گذاشته می‌شود و تیم مدیریت شهری با اقدامات صورت گرفته در این حوزه، آن را دوباره به چرخه استفاده عموم باز می‌گرداند، چیزی که ما به عنوان زباله از آن نام می‌بریم، ثروت شهروندان مشهدی است.

وی تاکید کرد: ما باید این فرصت را ایجاد کنیم تا ۱۰۰ درصد از زباله‌های شهری را به چرخه بازگردانده و آن را دوباره مورد مصرف قرار دهیم.

نماینده مردم مشهد مقدس در مجلس شورای اسلامی شهر مشهد مقدس بیان کرد: نکته دیگری این است که ما به دنبال ایجاد درآمد پایدار برای شهر هستیم. باید به استفاده از ظرفیت‌های بازتولیدی شهر توجه کنیم که شهر مشهد مقدس با ظرقیت ۳۰ میلیونی زائرمی تواند به خلق ثروت بیشتری با تولید زباله دست پیدا کند.

قاضی زاده هاشمی تاکید کرد: بازچرخانی پسماند برای شهر بزرگی مانند مشهد توجیه اقتصادی دارد و بهتر است این کارخانه به دنبال امضا تفاهم نامه با سایر استان ها و شهرها باشد تا آن ها نیز، زباله‌های خود را به این محل واگذار کنند. این امر خود سبب خلق ثروت و ایجاد درآمد پایدار می‌شود و آثار زیست محیطی خوبی نیز در پی دارد.

وی تصریح کرد: اگر می توانستیم برنامه‌ریزی انجام دهیم تا خدمات شهرداری در حوزه بازیافت به روستاها نیز سرایت کند بسیار امر خوبی است تا آن‌ها زباله تولیدی خود را به این کارخانه واگذار کنند تا خلق ثروت و ارزش افزوده بیشتری را شاهد باشیم.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این روستاها امکان و تجهیزات احداث چنین مجموعه‌هایی را ندارند و بهتر است تیم مدریت شهری در بازچرخانی زباله آن ها را یاری کند.

قاضی زاده هاشمی درباره تأمین آب شرب برای روستاهای اطراف مشهد مقدس، اضافه کرد: کاری که ما در این رابطه دنبال کردیم، ادغام شبکه آب روستایی و شهری است که در خصوص روستاهای نزدیک به شهر این کار در حال انجام است اما در روستاهایی که با شهر فاصله زیادی دارند، به دلیل اقتصادی نبودن انتقال آب، به دنبال ایجاد شبکه آبرسانی جامع هستیم.

وی عنوان کرد: مساله تامین آب روستاهای اطراف مشهد مقدس به زودی حل خواهد شد و به دلیل اینکه منابع شرکت آب، به صورت درآمد و هزینه تامین می شود و شرکتی دولتی است، براساس نوع پروژه کمک های مالی نیز به آنان تعلق خواهد گرفت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *