تولیدکنندگان نفت کانادا از زمان سقوط قیمت نفت به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و جنگ قیمت بین عربستان و روسیه در ماه مارس، یک میلیون بشکه در روز تولید خود را پایین آورده اند.

به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از اویل پرایس، بیش از یک میلیون بشکه در روز کاهش تولید نفت در کانادا و تقاضای پایین برای این محصول در بحبوحه همه‌گیری ویروس کرونا باعث شده در اتفاقی نادر، بسیاری از خط لوله هایی که نفت خام کانادا را به آمریکا میرسانند خالی بمانند.

به نظر می رسد مشکل همیشگی کانادا در مورد نداشتن خط لوله های کافی برای رساندن نفت خام سنگین به بازارهای بین المللی حل شده باشد، حداقل فعلا.

به گفته تحلیلگران و مقامات صنعت نفت، تولیدکنندگان نفت کانادا از زمان سقوط قیمت نفت به خاطر همه‌گیری ویروس کرونا و جنگ قیمت بین عربستان و روسیه در ماه مارس، یک میلیون بشکه در روز تولید خود را پایین آورده اند.

پیش ‌بینی می‌شود کاهش تولید نفت کانادا در تابستان سال جاری به ۱.۱ میلیون بشکه در روز برسد و ۱۴ درصد نسبت به بیش از ۳.۵ میلیون بشکه تولید شده در سال ۲۰۱۹ پایین بیاید. این در شرایطی است که همه‌گیری ویروس کرونا، تقاضا و قیمت نفت تا فصل پاییز بهبود یابند.

با کاهش تولید نفت، سیستم خط لوله مینلند شرکت انبریج کانادا ظرفیت مازاد دارد و صادرات ریلی نفت خام این کشور هم کاهش یافته است.خط لوله مینلند بزرگترین شبکه خط لوله در شمال آمریکا است.

صادرات ریلی نفت خام کانادا در آوریل کاهش یافت و به ۱۵۶۲۴۲ بشکه در روز رسید که پایین تر از ۳۵۰۵۶۷ بشکه در روز تولید شده در مارس و رکورد ۴۱۱۹۹۱ بشکه در روز فوریه بود. صادرات ریلی نفت‌خام کانادا طی دو سال گذشته به خاطر عدم افزایش ظرفیت خط لوله های این کشور بالا رفته است.

با وجود اینکه همه گیری ویروس کرونا و سقوط قیمت نفت صنعت نفت کانادا را مختل کرده ولی باعث شده این کشور دیگر با کمبود خط لوله های نفتی مواجه نباشد. به نظر می رسد مشکل کمبود ظرفیت خط لوله کانادا حل شده باشد ولی نه به شیوه ای که صنعت نفت این کشور انتظار داشت.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *