پس از روی کارآمدن دولت جدید افغانستان، چین بارها اعلام کرد آمادگی روابط دوستانه با این کشور و گسترش روابط اقتصادی با آن را دارد.

به گزارش تجارت ایران و چین، طالبان به عنوان دولت جدید افغانستان در حال حاضر بر این کشور رهبری می‌کند. بر همین اساس “نورالدین عزیزی” سرپرست وزارت صنعت و تجارت طالبان در دیدار با “وانگ یو” سفیر چین در کابل خواستار گسترش همکاری‌های اقتصادی و تجاری با چین شد. وانگ یو نیز در رابطه با صادرات به این کشور از جمله زعفران و جلغوزه گفتگو کرد.

برای دسترسی سریع تر به اخبار عضو اینستاگرام تجارت ایران و چین شوید

در گزارشی که توسط خبرگزاری تسنیم منتشر شده، آمده است: وانگ یو با اشاره به محدودیت‌های ناشی از کرونا، درباره همکاری‌های تجاری، اقتصادی و فنی پکن به افغانستان اطمینان داد.

دو طرف همچنین پیرامون مسایل تجاری، ترانزیت، سرمایه‌گذاری، مسائل فنی و مبادلات بانکی به تفصیل صحبت کردند و بر بازگشایی کریدور هوایی و فعال شدن کمیته افغانستان- چین جهت حل مشکلات پیش آمده تاکید کردند.

«سهیل شاهین» سخنگوی طالبان نیز چندی قبل در واکنش به مسدود کردن دارایی‌های افغانستان توسط صندوق بین‌المللی پول و آمریکا آن را اقدامی «غیرعادلانه» خوانده بود.

شاهین در گفت‌وگو با شبکه تلویزیونی جهانی چین اظهارداشت: چین یک کشور بزرگ با اقتصاد و ظرفیت عظیم است، فکر می‌کنم آن‌ها می‌توانند نقش بسیار بزرگی در بازسازی افغانستان داشته باشند.

«هوا چونینگ» سخنگوی وزارت خارجه چین نیز در یک کنفرانس خبری پس از سقوط کابل توسط طالبان گفته بود که پکن مایل است با این گروه رابطه دوستانه ایجاد کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *