با شیوع ویروس کرونا از اسفندماه دولت بسته‌های حمایتی مختلفی برای کسانی که کسب‌وکار و درآمدشان با مشکل مواجه شده بود درنظر گرفت که پرونده پرداخت آن در خردادماه بسته شد.

واریز یارانه معیشتی کرونا

اقتصاد آنلاین – صبا نوبری؛ چهارمین مرحله کمک حمایت معیشت کرونا ساعت ۳۱خردادماه به حساب سرپرستان خانوارهای هدف واریز شد. این کمک‌ها بر اساس بعد خانوار از ۲۰۰ تا ۶۰۰هزار تومان است که ۳میلیون نفر را پوشش داد.

 

وام ۱میلیونی یارانه کرونایی

آخرین مرحله وام یک میلیونی کرونایی که در سه مرحله پرداخت شده بود در ۲۲خردادماه به حساب متقاضیان واریز شد و پرونده آن هم بسته شد. بازپرداخت تسهیلات یک میلیون تومانی حمایت از کرونا که در سه مرحله پرداخت شد از تیرماه ۹۹ شروع می‌شود و اقساط آن ماهانه ۳۵هزار تومان و ۱۰۰تومان از یارانه ماهانه افراد کسر می‌شود و مدت زمان بازپرداخت این تسهیلات ۳۰ماهه خواهد بود‌ (کارمزد وام یک میلیونی طی دو و نیم سال ۵۳هزار تومان است).

 

چه یارانه‌هایی واریز می‌شود؟

بسته معیشتی

از آذرماه پارسال که به دنبال افزایش قیمت بنزین، بسته معیشتی برای ۶۰میلیون ایرانی در نظر گرفته شد که تاکنون ۷ مرحله از آن پرداخت شده است و هشتمین مرحله آن ۱۰تیرماه به حساب مشمولان واریز خواهد شد.

 

یارانه نقدی

یکصد و سیزدهمین مرحله یارانه نقدی طبق روال هر ماه بین روزهای ۲۴ام تا ۲۶ام تیرماه یه حساب سرپرستان خانوار واریز خواهد شد.

 

یارانه نقدی چه کسانی تیرماه حذف خواهد شد؟

از شهریور پارسال وزارت کار اعلام کرد آماده حذف سه دهک بالای درآمدی جامعه از دریافت یارانه نقدی است. پس از آن تا آبان‌ماه یارانه نقدی حدود یک میلیون نفر حذف شد اما با توقف این فرایند پرونده حذف یارانه‌بگیران ثروتمند باز هم ناتمام ماند.

حال با مصوبه اخیر شورای وزیران و براساس قانون بودجه ۹۹ وزارت‌کار ملزم شده است مجددا غربالگری این سه دهک را انجام دهد. بر اساس آنچه اعلام شده وزارت کار باید تا اواخر تیرماه نتایج بررسی‌های خود را اعلام کند اما هنوز مشخص نیست که نتایج غربالگری در یارانه تیرماه هم لحاظ خواهد شد یا خیر.

با وجود اینکه میرزایی، سخنگوی ستاد حمایت معیشتی به خبرنگار اقتصاد آنلاین گفته بود که این وزارتخانه برنامه‌ای برای حذف بیشتر یارانه‌بگیران ندارد اما با این ابلاغیه حذف یارانه‌بگیران ثروتمند باید دوباره در دستور کار قرار بگیرد.

همچنین آن یک میلیون نفری که یارانه نقدی‌شان سال گذشته حذف شده است در صورتی که اعتراض دارند، وزارت کار باید اعتراض آن‌ها را بررسی کرده و در صورت تایید در اولین نوبت پرداخت یارانه نقدی آن‌ها دوباره برقرار شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *