گروه استان‌ها ـ معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان گفت: هم‌اکنون کارگران ایرانی با ویزای توریستی با مدت‌های محدودیت به عراق رفته و عوارضی نیز از آنان گرفته شده که امیدواریم ویزای کار به کارگران ایرانی داده شود

.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، خالد جعفری عصر امروز در جلسه فعالان بخش خصوصی با معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و رئیس سازمان آموزش فنی‌وحرفه‌ای کشور که در این شهر برگزار شد، با بیان اینکه انسجام خاصی در رأس آموزش‌های مهارتی در استان به‌وجود آمده است، اظهار داشت: راه‌اندازی سامانه ثبت آموزش‌های مهارتی مختلف در ادارات با محوریت سازمان فنی‌وحرفه‌ای اقدامی مثب بود.

وی با بیان اینکه ارتباط با بخش غیردولتی همچون اتاق بازرگانی، انجمن‌ها و اتحادیه‌های مختلف سبب نیازسنجی هدفمند، کاهش بیکاری و ایجاد اشتغال می‌شود، افزود: سند توسعه اشتغال و مهارت استان بررسی و قرار است بازنگری و ایرادات برطرف شود.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استاندار کردستان با اشاره به سفر سال گذشته استاندار به سلیمانیه عراق و درخواست صدور ویزای کار برای استان تصریح کرد: اخیراً نیز پیگیری‌های لازم از طریق کونسولگری انجام شده و تحقق آن زمانی امکان‌پذیر بوده که آموزش‌های مهارتی استاندارد و جایگاه خاص خود را در کردستان پیدا کند.

وی اذعان کرد: هم‌اکنون کارگران ایرانی با ویزای توریستی با مدت‌های محدودیت به عراق رفته و اخیراً عوارضی نیز از آنان گرفته می‌شود.

جعفری عناون کرد: متأسفانه تعداد زیادی از مرزنشینان استان کردستان نتوانسته از مزایای مرزنشینی استفاده کرده و امیدواریم صدور ویزای کار مورد موافقت قرار گرفته تا مشکلات این حوزه نیز برطرف شود.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *