رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران گفت: به دلیل آنکه شرکت توزیع کننده آرد دولتی حاضر به حمل کیسه‌های آرد با نرخ قبل نبود، روند توزیع آرد در تهران برای چند روز مختل شد که با افزایش نرخ کرایه حمل و نقل توزیع آرد دوباره به حالت قبل برگشت.

 

 

بیژن نوروز مقدم رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران در گفت و گو با خبرنگار اقتصادی خبرگزاری تسنیم درباره مشکل کمبود یا نبود آرد در برخی از نانوایی های دولتی پز اظهار کرد: شرکت حمل و نقل خلیج فارس که مسئولت توزیع آرد بین نانوایی های سنتی دولتی پز را بر عهده دارد از حدود یک ماه پیش اعلام کرده بود به دلیل افزایش هزینه های حمل و نقل نظیر روغن، لاستیک و مزد کارگر، نمیتواند کیسه های آرد را با قیمت های قبل به نانوایایی ها حمل کند و خواستار افزایش قیمت کرایه ها شد اما با توجه به اینکه قیمت نان در سال جاری گران نشده امکان افزایش نرخ کرایه حمل و نقل وجود نداشت.

وی افزود: با وجود اینکه هزینه های تولید نان از جمله مزد کارگری در سال جاری افزایش یافته است اما با وجود درخواست اتحادیه نانوایان و ارائه آنالیز قیمت به سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولید کنندگان و طرح موضوع در کارگروه تنظیم بازار، بعد از گذشت ۲ ماه تغییری در نرخ نان صورت نگرفته است.

رئیس اتحادیه نانوایان سنتی تهران ادامه داد: شرکت حمل و نقل خلیج فارس به دلیل عدم افزایش نرخ کرایه، حمل آرد را به نانوایی ها متوقف کرد به همین منظور نانوایی های تهران برای چند روز با مشکل تهیه آرد مواجه بودند اما برای اینکه مشکلی ایجاد نشود، نانوایان سعی کردند به یکدیگر آرد قرض دهنددر عین حال برخی از آنها نتوانستند این آرد را تهیه کنند.

نرخ کرایه حمل آرد افزایش یافت

وی تصریح کرد: با وجود انتظار اتحادیه برای تعیین نرخ نان بر اساس هزینه های تولید اما نرخ جدیدی به ما اعلام نشد با این وجود موافقت کردیم که حرایه حمل هر کیسه آرد ۷۰۰ تا ۱۰۰۰ تومان افزایش یابد.

نوروز مقدم گفت: بر این اساس آردی که از کارخانه های آرد تهران به نانوایان تحویل داده می شود از ۱۵۰۰ تومان به ۲۲۰۰ تومان و تحویل آرد از کارخانه های کرج از ۱۵۰۰ تومان به ۲۵۰۰ تومان افزایش یافت.

وی اظهار داشت: بر این اساس مشکل حمل آرد ناوایی های تهران حل شده و دوباره روند تولید نان به حالت قبل برگشته است.

نوروز مقدم گفت: این افزایش هزینه حمل آرد منجر به تحمیل هزینه جدید به واحد های نانوایی شده است و انتظار می رود که استانداری و شرکت بازرگانی دولتی این افزایش هزینه حمل و نقل را برای نانوایی ها دولتی پز جبران کنند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *