گروه استان‌ها- نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با تاکید براستفاده از ظرفیت‌های بندر بوشهر برای تقویت بنیان‌های اقتصادی خواستار فراهم شدن زمینه تردد کشتی‌های ۵۰ هزار تنی در بندر بوشهر شد.

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از بوشهر، عبدالکریم جمیری ظهر امروز  در مراسم آغاز بهره‌برداری از پروژه‌های عمرانی و اقتصادی شهرستان بوشهر توجه به اشتغال و معیشت مردم را یک ضرورت دانست و اظهار داشت: استان بوشهر دارای ظرفیت‌های مهم در حوزه سرمایه‌گذاری، اشتغال، طرح‌های اقتصادی و معیشتی است که باید از این توانمندی‌ها بهره جست.

وی وضعیت اشتغال جوانان  را مورد اشاره قرار داد و بیان کرد: با توجه به وجود ظرفیت‌های سرمایه‌گذاری و اقتصادی در استان بوشهر و برخورداری شهرستان‌های بوشهر، گناوه و دیلم از این منابع باید موضوع اشتغال جوانان که یکی از مطالبات مهم مردم است در اولویت قرار بگیرد.

نماینده مردم بوشهر، گناوه و دیلم در مجلس با تاکید بر در اولویت قرار گرفتن اشتغال جوانان افزود: اجرای طرح‌های اشتغال‌زایی و معیشتی باید مهم‌ترین و اساسی‌ترین دغدغه تصمیم‌سازان و مجریان باشد.

جمیری با اشاره به اینکه بنادر استان بوشهر نیاز به ارتقاء و توسعه دارند خاطرنشان کرد: امروز شاهد بهره‌برداری از طرح لایروبی بندر بوشهر و پذیرش کشتی‌های ۳۰ هزار تنی بودیم نباید به این سطح  در تردد کشتی‌ها بسنده کرد و در اینجا متوقف شد.

وی با بیان اینکه طولانی شدن اجرای طرح‌های توسعه‌ای و تجهیر بندر‌‎ بوشهر به ضرر مردم است گفت: در تحقق چنین امور زیرساختی باید شاهد جدیت و تسریع مجریان باشیم و در این راستا باید با تقویت بنیان‌های اقتصادی استان، شرایط تردد و پهلوگیری کشتی‌های ۵۰ هزارتنی در بندر‌بوشهر فراهم شود.

رئیس مجمع نمایندگان استان بوشهر افزود: ارتقاء بندر ‌بوشهر سبب کم‌شدن بار ترافیک تخلیه و بارگیری کالا در سایر بنادر کشور  شده با روان شدن واردات و صادرات و کاهش هزینه تمام شده شاهد افزایش سرمایه‌گذاری و در نتیجه تقویت معیشت مردم و اقتصاد ملی خواهیم بود.

جمیری با اشاره به اینکه آنچه تاکنون محقق شده قابل تقدیر است خاطرنشان کرد: توانمندی‌های فراوانی در استان بوشهر وجود دارد که قطعاً در سطح کشور بی‌نظیر است و بیش از ۵۰ درصد این ظرفیت‌ها هم اکنون معطل مانده که با مدیریت جهادی نتایج بهتری می‌توان در استان بوشهر ایجاد کرد.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *