اقتصاد نیوز : محدوده یک میلیون و ۹۲۰ هزار واحد که به عنوان یک حمایت مهم برای شاخص بورس تهران مطرح بود، امروز شکسته شد. بر این اساس، بورس از اولین حمایت مهم زیر ۲ میلیون واحد، عبور کرد.

به گزارش اقتصادنیوز، در بازار سراسر قرمزپوش امروز، شاخص به مرز یک میلیون و ۹۰۰ هزار واحد رفت تا عقب‌نشینی اساسی از قله ۲ میلیونی اتفاق بیفتد.

شاخص کل با ثبت افت بیش از ۷۲ هزار واحدی، بسیاری از معامله‌گران را با نگرانی همراه کرد. پیشتر برخی از مدافعان تداوم رشد بورس، تاکید داشتند که شاخص در سطح یک میلیون و ۹۲۰ هزار واحد، با حمایت جدی همراه خواهد شد، اما این اتفاق امروز رخ نداد تا امیدها به حمایت پایین‌تری باشد. از نظر تحلیلگران حمایت بعدی که دارای اهمیت است، سطح یک میلیون و ۸۳۰ هزار واحد است.

برخی پیش از این هم پیش‌بینی می‌کردند که تا فردا بعد از ظهر، روند اصلاحی ادامه داشته باشد، اما در هر حال روز یکشنبه روز مهمی برای بازار خواهد بود. ​

با اینکه سطح حمایتی مهمی امروز شکسته شد، اما برخی تحلیلگران نکته مثبتی را در بورس می‌بینند: سهام شاخص‌ساز اگرچه امروز نقش اصلی در رنگ قرمز شاخص را داشته‌اند، اما نکته مهم اینجا بود که برخی از این سهام بزرگ، از صف فروش خارج شده و حتی در پایان معاملات به رنگ سبز درآمدند. نمونه بارز آن، سهم وپارس است که با اینکه امروز بیش از ۱.۸ میلیارد سهم معامله شد و هزار میلیارد تومان پول جابجا شد، اما آخرین قیمت سهم ۱.۳ درصد رشد را نسبت به قبل ثبت کرده است. این موضوع برای فولاد مبارکه هم صدق می‌کند، ارزش معاملات امروز فولاد معادل ۷۶۰ میلیارد تومان بود و با اینکه در منفی ۵ درصد معامله شد، اما صف فروش‌اش کوتاه و جمع شد.

با اینحال، شدت ریزش در بازار امروز، یک سوال مهم را ایجاد کرده است: آیا صعودهای شارپی و بلندپروازی‌های بورس به پایان رسیده است؟ شاید روند امروز، پاسخ این سوال را مثبت نشان دهد. 

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *