یک کارشناس مسائل بین‌الملل با بیان اینکه آمریکایی‌ها نقشه خیلی بزرگ‌تری برای منطقه‌ دارند، اظهار کرد: با توجه به این که مجلس و دولت در اختیار جبهه مقاومت است هدف آمریکایی‌ها این است کاری کنند تا لبنان از نظر سیاسی و اقتصادی با بن‌بست مواجه شود و بگویند جبهه مقاومت نتوانست کاری انجام دهد.

عماد آبشناس در گفت‌وگو با ایسنا در ارزیابی خود از تحولات اخیر لبنان‌ و کناره‌گیری سعد حریری گفت: سعد حریری کاملا وابسته به عربستان سعودی بوده و طبیعی است تا عربستان اجازه ندهد، دولت تشکیل نمی‌دهد در واقع نخواست که دولتی را تشکیل دهد و تعمدا این کار را کرد.
وی افزود : از آنجایی که مجلس و دولت در اختیار جبهه مقاومت است هدف شان این است کاری کنند که لبنان از نظر سیاسی و اقتصادی با بن بست مواجه شود و بگویند جبهه مقاومت نتوانست کاری انجام دهد.
این کارشناس مسائل منطقه همچنین بیان کرد : شاهد بودیم که سعد حریری بلافاصله بعد از این که از مصر به بیروت آمد آن لیست کابینه کذایی را معرفی کرد و بعد هم کناره گیری کرد همه این ها نشان می دهد لابی هایی انجام شده و یکسری احزابی که دستورات آن ها را حریری اجرا می کند به قاهره آمده بودند اگر از عربستان یا قاهره آمده بودند طبیعتا بحث دخالت آن ها مطرح بود.
آبشناس ادامه داد: پیش بینی می شود یکسری دستور العمل ها از طرف عربستان، آمریکا، اسرائیل و فرانسه آمده که در سفر حریری به قاهره جلسات محرمانه ای برگزار شده است تا توجیه کنند نقشه آمریکا برای منطقه چیست.
وی همچنین اظهار کرد: مردم لبنان در انتخابات به جبهه مقاومت رأی دادند و توانستند اکثریت پارلمان را به دست آورند، اینها می خواهند مردم را از اکثریت جبهه مقاومت مأیوس کنند و تا انتخابات بعدی ماجرا را ادامه دهند.
این کارشناس مسائل بین الملل در ادامه گفت: در واقع تصمیم دارند همان برنامه ای را که در عراق پیاده کردند در لبنان نیز اجرا کنند و با جو سازی رسانه ای دولت را وادار به استعفا کنند.
آبشناس خاطر نشان کرد : آمریکایی‌ها نقشه خیلی بزرگ‌تری برای منطقه‌ دارند از اوضاع افعانستان در نظر بگیرید تا کاری که در عراق انجام دادند، به حشد الشعبی و نیروهای مقاومت مردمی حمله می‌کنند تا مردم را به واکنش وادار کنند.
وی اظهار داشت: در حال حاضر هم که آمریکا می‌گوید از منطقه خارج می شود این‌گونه نیست، نیروهای خود را در جنوب یمن و اردن مستقر می‌کند، پس هنوز در منطقه هستند و آمریکا برای منطقه نقشه دارد و اکنون نیروهایش را جا به جا می‌کند تا مقداری امن تر باشد، شاید هدفش این است که امنیت اسرائیل را بیشتر تامین کند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *