به گزارش خبرنگار اقتصادی یکتاپرس، بازار سرمایه بعد از مدت ها روند متعادلی در پیش گرفته است و کارشناسان معتقدند رشد شاخص کل به دلیل تاثیر دامنه نوسان است.

تحلیلگران بر این عقیده هستند که بسیاری از مردم در سال گذشته درگیر بازار سرمایه شدند و پس از ریزش شدید آن بخش زیادی از سرمایه خود را از دست دادند و همچنان به بورس بی اعتماد هستند. به اعتقاد انها، ثبت نام کاندیداها و چهره های سرشناس بر روی روند بازار تاثیر گذار است.

کارشناسان معتقدند بازار سرمایه تا مشخص شدن تایید یا رد صلاحیت ها کاندیداهای سیزدهمین دوره ریاست جمهوری روند متعادل و آرامی خواهد داشت و قطعا این سیر صعودی به دلیل اتفاقات سیاسی با نواسانات بسیاری همراه می شود. طبق پیش بینی ها بازار امروز یکشنبه ۲۶ اردیبهشت ماه ۱۴۰۰ مثبت خواهد بود.
راهبردی سپرده گذاری مرکزی

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه اعلام کرد : امسال سمات به دنبال تحقق پیاده سازی سامانه جدید پس از معاملات و ۱۵ اقدام راهبردی دیگر است.

حسین فهیمی در جلسه مجمع عمومی عادی سالیانه سال ۱۴۰۰ ضمن بیان مطلب فوق اظهار داشت : بازار سرمایه کشورمان در سال ۱۳۹۹ فراز و نشیب های تاریخی ای را تجربه کرد که از جمله می‌توان به حضور میلیونی مردم در بازار، انتشار واحدهای سرمایه‌گذاری، صندوق دارا یکم و صندوق پالایشی، ثبت رکوردهای تاریخی شاخص و حجم معاملات و از همه مهمتر آزادسازی سهام عدالت اشاره کرد
مقابله با چالش های بزرگ

وی در ادامه گفت : هرچند شرکت سپرده‌گذاری مرکزی از سال‌های قبل روند توسعه و ظرفیت سازی را آغاز کرده بود اما وقایع و حوادث سال ۹۹ به گونه‌ای بود که تناسبی با ظرفیت های نهادها و ارکان بازار سرمایه نداشت، از این رو تمامی ارکان و نهادها با چالش بسیار بزرگی مواجه شدند.

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه تصریح کرد : برنامه ریزی و تدابیر اتخاذ شده در این شرکت به گونه‌ای بود که نه تنها بر چالش‌های بزرگ ناخواسته غلبه کند بلکه به موتور محرکه بازار نیز تبدیل شود.
فعالیت های ویژه و شاخص سال ۹۹

فهیمی در خصوص مهم ترین تحولات، برنامه ها و پروژه هایی که در سال گذشته در شرکت سپرده‌گذاری مرکزی عملیاتی شده است نیز گفت : افزایش ظرفیت صدور کد به روزانه یک میلیون کد، شناسایی مشتری و احراز هویت آنها به روش الکترونیکی و غیر حضوری، تسویه معاملات روزانه با رکوردهای تاریخی بدون هیچ گونه مشکل و انحراف همراه با اعمال تغییرات کارمزدها، توزیع یکپارچه و متمرکز سود شرکت‌های بورسی و فرابورسی و عملیاتی کردن ۵ مرحله از مراحل مختلف آزادسازی سهام عدالت، برگزاری مجامع عمومی شرکت های بورسی و فرابورسی و شرکت‌های سرمایه‌گذاری استانی به صورت الکترونیکی، از جمله فعالیت های ویژه و شاخص این شرکت در سال مالی گذشته بود.
استفاده از ظرفیت و دانش بومی

وی در ادامه این جلسه مجمع گفت : تکیه بر توان، ظرفیت و دانش همکاران و ایجاد اعتماد به نفس در آنها تنها ابزاری بود که می‌توانستیم با اتکا بر آن برمشکلات غلبه کنیم، چالش ها را پشت سر بگذاریم و همراه با فراز و نشیب‌های بازار طرح‌های بزرگ را هم به سرانجام برسانیم.

پیش بینی بورس

در همین راستا بود که علیرغم سخت ترین شرایط کاری ناشی از همه گیری کرونا تمام کارکنان شرکت در انجام وظایف و مسئولیت های جاری شرکت که چند برابر شده بود، طرح های توسعه ای را نیز دنبال کردند و دو مورد از پروژه های مهم شرکت شامل «درگاه یکپارچه مجامع الکترونیکی و سامانه جامع توزیع سود ناشران در تاریخ ۹ آذر ماه ۹۹ توسط رئیس جمهور محترم رونمایی و به بهره‌برداری رسید.
مهمترین برنامه‌ها و اقدامات راهبردی سال ۱۴۰۰

مدیرعامل شرکت سپرده گذاری مرکزی اوراق بهادار و تسویه وجوه در خصوص مهمترین برنامه‌ها و اقدامات راهبردی سال ۱۴۰۰ نیز اعلام کرد : تجهیز و آماده سازی مرکز داده، پشتیبانی و توسعه سامانه تسویه بورس‌های کالایی بخش انرژی – Enexis، پشتیبانی و توسعه سامانه دانش، پشتیبانی و توسعه سامانه سپاس، پشتیبانی و توسعه سامانه سجام، پشتیبانی و توسعه سامانه صندوق تضمین – SGF، پشتیبانی و توسعه سامانه درگاه الکترونیکی کارگزاران «کارا» – نسخه ۲، پشتیبانی و توسعه سامانه مکانیزه توزیع سود، پشتیبانی و توسعه سامانه های داخلی معاونت فناوری و توسعه نوآوری ، توثیق سهام عدالت، توسعه درگاه یکپارچه ذینفعان بازار سرمایه «DDN» – فاز ۲، توسعه پروژه انبار داده و درگاه تبادل اطلاعات سمات «IX» – فاز ۲، بررسی و امکان سنجی خرید یا پیاده سازی سامانه جدید پس از معاملات، طراحی و پیاده سازی ساختار جدید DNS، طراحی و پیاده سازی طرح تداوم کسب و کار «BCP» و طراحی و پیاده سازی معماری جدید لبه ‏WAN منطبق بر استانداردها با توجه به نیازهای شرکت از جمله برنامه ها و اهداف استراتژیک شرکت است.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *