تهران- ایرنا- شاخص کل بورس تهران امروز (شنبه، پنجم شهریورماه) با ۷ هزار و ۶۷۱ واحد افزایش در ارتفاع یک ‌میلیون و ۴۵۰ هزار واحدی ایستاد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، شاخص هم‌وزن با دو هزار ۷۷ واحد افزایش به ۴۱۰ هزار و ۳۲۷ واحد و شاخص قیمت با یک هزار ۲۴۳ واحد رشد به ۲۴۵ هزار و ۵۵۴ واحد رسید.

شاخص بازار اول، ۷هزار و ۷۵۶ واحد و شاخص بازار دوم، ۹ هزار و ۱۴ واحد افزایش را ثبت کرد.

امروز در معاملات بورس تهران، بیش از شش میلیارد و ۷۶۶ میلیون سهم، حق‌تقدم و اوراق بهادار به ارزش ۴۸ هزار و ۱۱۲ میلیارد ریال معامله شد.

همچنین پتروشیمی پردیس(شپدیس) با یک هزار و ۶۱۸ واحد، معدنی و صنعتی چادرملو(کچاد) با ۹۱۶ واحد، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) با ۷۴۹ واحد، معدنی و صنعتی گلگهر (کگل) با ۷۴۴ واحد، گسترش نفت و گاز پارسیان(پارسان) با ۶۵۶ واحد، پالایش نفت اصفهان (شپنا) با ۵۰۴ واحد و سرمایه گذاری غدیر(وغدیر) با ۴۹۷ واحد تاثیر مثبت بر شاخص بورس همراه شدند.

همچنین سایپا (خساپا) با ۳۸۴ واحد، بانک ملت(وبملت) با ۳۰۶ واحد، بانک تجارت (وتجارت) با ۲۹۷ واحد و بانک صادرات (وبصادر) با ۲۶۰ واحد تاثیر منفی بر شاخص بورس داشتند.

بر پایه این گزارش، امروز نماد سایپا (خساپا)، ایران خودرو (خودرو)، پالایش نفت اصفهان (شپنا)، گسترش سرمایه گذاری ایران خودرو (خگستر)، شرکت سرمایه گذاری تامین اجتماعی (شستا)، پالایش نفت بندرعباس (شبندر) و بورس اوراق بهادر تهران(بورس) در نمادهای پُرتراکنش قرار داشتند.

گروه خودرو هم در معاملات امروز صدرنشین برترین گروه‌های صنعت شد و در این گروه یک میلیارد و ۴۴۴ هزار برگه سهم به ارزش چهار هزار و ۴۶۴ میلیارد ریال دادوستد شد.

آخرین وضعیت شاخص فرابورس

شاخص فرابورس نیز امروز بیش از ۶۹ واحد افزایش داشت و به ۱۹ هزار و ۳۹۰ واحد رسید.

در این بازار سه میلیارد و ۱۲۳ میلیون برگه سهم و اوراق مالی دادوستد شد و تعداد دفعات معاملات امروز فرابورس بیش از ۲۳۸ هزار و ۱۰۹ نوبت بود.

بانک دی(دی)، فرابورس ایران (فرابورس)، صنایع مادیران(مادیرا)، پویا زرکان آق دره (فزر ) و داروسازی دانا(ددانا) ن) تاثیر مثبت بر شاخص فرابورس داشتند.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *