کردستان رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: توجه به بحث کارآفرینی یک مسئله بسیار مهم است که اگر به آن توجه شود وضعیت اقتصادی جامعه به سمت پویایی و توسعه پیش می‌رود.

اکبر اسدی امروز (۱۹ آبان) در آیین افتتاحیه مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی، که در جهاد دانشگاهی استان کردستان برگزار شد، اظهار کرد: رونق اقتصادی و کارآفرینی یک موضوع مهم در جامعه است که باید تمام ادارات و سازمان‌های مختلف با همکاری و همدلی در جهت پویایی آن ایفای نقش کنند.

وی با بیان اینکه ضرورت ایجاد اشتغال و کم کردن نرخ بیکاری امروزه مسئله مهم و اصلی برای مسئولان و مردم است، عنوان کرد: مقام معظم رهبری در چند سال اخیر با توجه به اهمیت رشد و توسعه اقتصادی و توجه به معیشت مردم، در نامگذاری شعارهای سال، محوریت را به اقتصاد دادن، تا توجه مسئولان و مردم را به این موضوع جلب کرده و حرکت اقتصادی کشور رونق گیرد.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: اشتغال و کارآفرینی یک موضوع مهم در اقتصاد است که اگر رونق ییدا کند باعث پویایی و رشد توسعه در بخش‌های دیگر جامعه می‌شود.

وی با بیان اینکه جهاددانشگاهی به عنوان یک نهاد انقلابی و توسعه یافته و دانش بنیان با درک دقیق این موضوع و در راستای پر کردن این خلاء، از سال ۷۹ سازمان تجاری سازی و اشتغال را برای دانشجویان دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی در جهاد دانشگاهی تاسیس نمود، افزود: این نهاد علمی و فرهنگی در زمینه آموزش، پژوهش، اطلاع رسانی و اجرای طرح‌های کشوری و استانی گام‌های موثری برداشته است.

رئیس جهاددانشگاهی استان کردستان گفت: در طی سه سال گذشته جهاددانشگاهی با حمایت و پشتیبانی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی طرح مهم اشتغال خانگی را در مرحله پایلوت در سطح ۹ استان کشور و از جمله استان کردستان اجرا کرد و با توجه به نتیجه مطلوب، این طرح در سطح ۳۱ استان کشور بسط و توسعه پیدا کرد.

وی در ادامه افزود: طرح بزرگ اشتغال پایدار مددجویان کمیته امداد حضرت امام خمینی(ره) با حمایت و پشتیبانی اداره کل کمیته امداد استان، توسط جهاددانشگاهی در ۱۱ نقطه استان آغاز گردیده که امیدوارم با تلاش و کوشش همکاران جهادی بتوانیم به اهداف مورد نظر که اشتغال پایدار برای مددجویان عزیز است؛ دست یابیم.

در ادامه این نشست برهان صلواتی مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با اشاره به اینکه تاکنون ۷ مرکز مشاوره کارآفرینی در استان تاسیس شده است، اظهار کرد: مشاوره بهترین راه برای ایجاد اشتغال پایدار است و بر همین اساس باید به آن توجه کرد.

وی گفت: جهاددانشگاهی استان کردستان به عنوان هفتیمن مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی پتانسیل خوبی برای اشتغال و کارآفرینی دارد.

صلواتی افزود: همکاری‌های خوبی در برنامه‌های مختلف با جهاددانشگاهی کردستان داشته‌ایم که از این میان می‌توان به تورهای ترویجی، سمینار، وبینار و طرح توسعه مشاغل خانگی اشاره کرد.

مدیر کل اداره تعاون با بیان اینکه اطلاع رسانی در بحث ترویج کارآفرینی تاثیرگذار است، گفت: جهاددانشگاهی از ظرفیتی به نام خبرگزاری ایسنا برخوردار است و بر همین اساس باید از این تریبون کارآفرینان را به جامعه معرفی کنند.

در ادامه این جلسه نیز احمد خسروی مدیرعامل شرکت شهرک‌های صنعتی با بیان اینکه توجه به بخش خصوص به معنای توسعه است، گفت: شرکت شهرک‌ها پل ارتباطی بین صنعتگر و جامعه دانشگاهی است.

وی افزود: در شرکت شهرک‌ها ۲۴ نوع خدمات تعریف شده است که کارآفرینان، صنعتگران و جامعه علمی می‌توانند از آن استفاده بکنند.

خسروی با بیان اینکه شرکت شهرک‌های صنعتی در راستای توسعه و تشویق کارآفرینی خدمات مفیدی را در سال‌های گذشته ارائه داده است، خاطرنشان کرد: بحث توسعه کارآفرینی و کاهش بیکاری از مسائل مهم جامعه است که باید همه با وحدت رویه و برنامه‌ریزی‌های صحیح و مطلوب در این زمینه داشته باشیم.

احمد خسروی، مدیر عامل شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان گفت: باتوجه به اهمیت و نقش خدمات توسعه کسب و کار و مشاوره در توسعه کمی و کیفی بنگاه‌های کوچک و متوسط استان کردستان، کلینیک کسب و کار شرکت شهرک‌های صنعتی کردستان راه‌اندازی گردید.

سید کمال حسینی رئیس اتاق بازرگانی سنندج در ادامه این جلسه یادآور شد: کارآفرینی به معنای درک از فرصت‌ها است و بر همین اساس فرصت را برای آنان باید ایجاد کرد.

وی با بیان اینکه منابع را باید در اختیار کارآفرین قرار بدهیم، افزود: توجه و اعتماد به کارآفرینی و کارآفرینان به معنای توسعه یک جامعه است.

حسینی یادآور شد: استان کردستان دارای کارآفرینان و نخبه‌های خوبی در حوزه اقتصاد است که می‌توانند نقش خوبی را در بحث اشتغال‌زایی ایفا کنند.

امروز ۱۹ آبان ماه مرکز مشاوره و خدمات کارآفرینی جهاددانشگاهی با حضور مسئولین ارشد استان و شهرستان در ساختمان جهاددانشگاهی استان کردستان افتتاح گردید.

0 پاسخ

دیدگاه خود را ثبت کنید

تمایل دارید در گفتگوها شرکت کنید؟
در گفتگو ها شرکت کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *